liten bok

Foto: av mig
Jag fick ju den fina boken "Mina första år" utav min bästa vän som jag önskade mig. Den har jag fyllt i med massa fakta och datum etc.
Men jag saknar mer blanka sidor där jag kan skriva mer "fritt" om graviditeten, och sen när bebisen kommit.
Lite som en dagbok fast i punktform.
Dagbok skriver jag på datorn där jag också samlar foton som vi tar på växande magen. Roligt för mig själv att läsa i framtiden och sen för mitt barn.
I alla fall så hittade jag denna söta lilla "Baby notes" boken i butiken Grandmas.
Jag har skrivit in "innan du föddes" :
alla besök på MVC, vad vi gjorde på varje besök, vad vår barnmorska heter, resor jag varit på under graviditeten med jobbet (Hong Kong, Dhaka, Barcelona, London tex) viktuppgången, med mera, med mera, med mera.
Är man så här överambitiös när man är gravid bara och "glömmer" eller "har inte tid" av det sen att skriva in saker/fakta/tankar när bebisen är född?
Hur var/är ni?
Ska krypa ner i soffan nu framför brasan och läsa senaste Mama. Usch vad kallt det är!

Kommentarer
Postat av: angie

Gullig du e! Jag gjorde så med elvin mkt mkt! Men tyvärr med barn nr 2 så har man inte så mkt tid.... Så Hermans bok e lite tunnare... Men jag har ändå skrivit en del i den. Det var JÄTTE kul att gå tillbaks och läsa Elvins bok när jag var gravid med Herman! Då kunde man jämföra graviditetsveckor mm. :) Puss på dig & din fina blogg!! Ska följa den ifrån Thailand! Ses snart igen hoppas jag! Love A

2010-12-28 @ 21:36:18
Postat av: Lindsey

Grattis till vecka 26!!

Jag fyllde också i så mycket jag kunde när jag var gravid. Det är kul att läsa efteråt.

I julklapp i år fick jag dessutom en bok som heter "fantasi är viktigare än kunskap" och där fyller jag i alla max felsägningar, konstiga frågor och allt annat kul som en 2-åring får ur sig :)

2010-12-29 @ 21:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0