she is growing

Ellie nyfödd och bara någon timma gammal (så svullen stackarn efter en tuff förlossning)



Ellie en månad och sex dagar gammal idag (med friska goa runda kinder)


När alla säger att det går fort med spädbarn så förstår man nog inte riktigt hur fort det går.
Från att ha legat och knappt öppnat ögonen till att nu gärna vill titta så mycket som möjligt på dagarna, ler, skrattar och följer med blicken. Stark i nacken var hon redan vid två veckors ålder. Hon vill lyfta huvudet hela tiden.
Jag rensar bort alla kläder i storlek 50.
Byxor med fot i storlek 50 kunde hon inte ens ha som nyfödd.
Hon har så långa fötter tösabita! :-) (dem kommer från morfar)
Konstaterar att vi måste shoppa kläder till henne. Speciellt byxor, strumpbyxor vill jag ha till alla klänningar, bodys (lever hon i ) och allt i storlek 62. Ingen idé att köpa mer strl 56 heller. Även om den storleken är perfekt på henne just nu.
Och vi måste köpa mer "tjejiga" färger.
Jag som var säker på att det var en pojk i magen nästan hela graviditeten köpte ju mest vitt, beige, till och med en del blått... Så rosa saknas.
Hennes utseende börjar mer och mer utvecklas. Jag undrar jag vad hon får för ögonfärg? Blir det gröna som mamma eller bruna som pappa? Öronen (musöron som Klas kallar dem för dem är så stora) är i alla fall mina. Munnen är från Klas (i alla fall överläppen) . Ögonformen är nog från mig. Näsan är svårt att se nu, då allas bebisars näsor är små potatisnäsor så här tidigt. :-) Sen hennes "V" formade hårfäste vet vi inte var det kommer ifrån.. Sött är det i alla fall!
I helgen har jag känt mig som en afrikansk kvinna som går runt med mitt barn bärandes på kroppen.
Ellie har nämligen hängt i bärselen mestadels av tiden. Jag kom precis från tvättstugan och då hängde hon där på mig till exempel. Igår på stan hängde hon där när vi tittade på Göteborgs varvet.
Med nappen i munnen och armar och ben dinglandes lealösa är hon så söt att jag smälter sönder...
Vet inte hur många gånger på dagarna vi pussar henne och säger att v älskar henne.
För herregud vad vi älskar henne. Inte klokt.
Jag skulle verkligen göra vad som helst för dig min älskade dotter.
By the way 1: Så konstigt, samma dag vi var på BVC och pratade om att en läkare skall kolla på hennes rinnande öga, slutar ögat rinna...... Nu märks det ingenting..


Kommentarer
Postat av: angie

Herreguuuud vilken underbaaaar bild på ellie!!! va stor hon ser ut!!! Tittar ju verkligen in i kameran! På den bilden tycker jag att hon var jätte lik dig marika!! Guud så underbart söt hon är alltså......

2011-05-22 @ 13:11:00
Postat av: mamsen

Nog det sötaste jag sett sen 1980 LER

2011-05-22 @ 17:20:18
Postat av: Emma

Sicken sötis! :)



Underbart att följa utvecklingen och se likheter.



Vore superkul att ses! När passar det dig?

2011-05-22 @ 17:59:39
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Maria

Ååå så lik sin söta mamma, ser gittan dragen här alltså hi hi!! Så söt <3 längtar efter er måste synas inom kort!! Puss maria&andrea

2011-05-22 @ 20:19:25
Postat av: marika

angie- tack!!! ja lite likheter finns de nog :-)

mamma- love you!!

emma- tack, har svarat på ditt mail!

maria- gittan dragen då ja! haha precis som du trodde ju. längtar efter er med, men promenixer i veckan va?? kram

Postat av: Morfar

Nja! lite drag av mig också. eller?

2011-05-23 @ 07:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0