ellie och hennes mjuka vänner

Foto: av mig på Ellie

Igår kväll somnade Ellie redan vid sju! Fantastisk skön kväll blev det. Jag fick henne att somna i vaggan.
Sen vakna hon vid halv tolv, vi bytte blöja, amma till halv ett sen kunde jag lägga henne i vaggan igen (som jag ställt bredvid sängen). Spelade på speldosa, och vaggade henne lite och så somna hon.
Sen vakna hon igen tjugo över tre. Samma procedur. Fast jag bytte inte blöjan..
Amma en halvtimme och i vaggan igen.
Jag jublade inombords.
Skulle jag inte gjort. Hon vaknar efter fem minuter. Fan jag skulle bytt blöjan innan...
Byter blöja. Sen är hon vaken som en mört!
Fick till slut henne att somna efter att gått med henne fram och tillbaks vaggandes i min famn.
Detta var klockan sex... Sen la jag henne i vaggan och önskade vi skulle sova till nästa dag.
Klas går upp för jobbet. Hon vaknar... tjugo över sex....
Då la jag henne i sängen och ammade. Vi somnade båda två nån gång och vaknade vid tjugo över nio.
Men vad bra det var fram till slutet på natten. Detta skall testas ikväll igen. Fast jag ska inte glömma blöjan!!
Nu vilar vi och Ellie skall alldeles strax äta. Sen blir det iväg till familjerättsbyrån. Är man inte gift så får man skriva under föräldraskapet (fadern) .
Annars är allt annat klart.
Ellie har fått sitt person nummer. Hennes folkbokföring och namn är klart! Bara pappas efternamn som nu skall läggas till efter idag.
Nu vill jag göra en annons i gp om hennes födelse och skall boka dop datum!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Kan Ellie ha en bättre mamma.nix.. pussar o kramar

ringer och väcker dig i morgon med en sång ..thi

2011-05-19 @ 16:38:52
Postat av: marika

tack mamma, älskar dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0