När vår dotter kom till världen



Planerat födelsedatum för vårt barn som vi inte visste könet på under graviditeten var 12/4.



Natten mellan Onsdag 13/4 Torsdag 14/4 misstänker jag vattenavgång.


Tar CTG på Östra Sjukhuset Kvinnokliniken morgonen ca: 9.00 den 14/4, Torsdag.
Vattnet går cirka en timme senare. Värkarna startar på kvällen.
CTG igen samma tid samma plats morgonen 15/4 Fredag. Blir uppskickade till Förlossningsavdelningen på grund av starka värkar. Blir hemskickade igen någon timme senare med två värktabletter....


Blir inskrivna på Mölndals Sjukhus Förlossning ca kl: 20.30 den 15/4, Fredag efter mycket långt och jobbigt värkarbete hemma hela dagen.


Natten mellan 15/4 Fredag och 16/4 Lördag.



Ellie föddes Lördag 16/4 kl: 12.29
52 cm lång
3770 gram



Stannade på BB i tre dygn sen var det hemgång.

Har ni några frågor maila mig gärna.
Vet själv hur det var att vara gravid som förstföderska och vara nervös inför förlossningen.
mailadress: [email protected]

P.S Vi blev fantastiskt bra bemötta och omhändertagna på Mölndals BB avd 209.



Kommentarer
Postat av: lejnox

Kul att du delade med dig om hur förlossningen gick till!

Jag är en av de förstföderskorna som har många frågor :) jag skriver dem här så fler kan få läsa, men tycker du det blir för personligt så får du gärna istället maila mig ([email protected]) TACK!



1. Hade ni önskemål om att ni ville till Östra eller Mölndal eller fick ni helt enkelt ta där det fanns plats? Vilket ställe skulle du rekomendera?

2. Vad hade ni packat med er för saker som du kan tipsa om är bra? Behöver man ha med sig blöjor till bebisen?

Har läst att man får sånt där startkit från Libero, gäller det alla eller snarare om man har "tur"?

3. Vet inte om du hade förväntat dig hur din förlossning skulle gå till men kände du dig ändå trygg med informationen du fick/hade läst dig till innan?



Detta är det jag kommer på just nu, kommer alldeles säkert komma med fler frågor så småningom :)

2011-06-01 @ 11:28:33
URL: http://lejnox.blogspot.com
Postat av: Maria

Vad fint Marika!

Man behöver inte få mer information än så för att det ska kännas i hjärtat och tårarna ska börja rinna. Jag är såååå blödig när det gäller förlossningar..det finaste och häftigaste som finns.

Har fött mina 3 på Mölndal och är oxå så nöjd med ALLT kring förlossning och BB vistelse. Det är så mysigt och man känner sig så välkommen där..

Vet du möjligtvis vad dina barnmorskor hette?



Kramar!!

2011-06-01 @ 21:41:22
URL: http://livetmedtre.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0