How you doin?

Foto: Klas har tagit med kameran till Florence så jag bjuder på bild från igår på Ellie

Hårfästet på bebisar sjunker ner sen lite va? På denna bilden ser Ellie ut som en gubbe där håret börjar gå uppåt.
Haha... Men hon är VÄRLDENS sötaste unge i alla fall!!!
Kolla bara in den lilla goingen. Hon e en sån glad skitunge nu för tiden.
Idag har vi besökt läkaren och allt såg fint ut.
Han lyssnade på bröstkorgen och ryggen, sen tittade på huvudformen, sträckte ut och tittade på ljumskarna, tittade i ögonen, öronen och i halsen.
Sen gjorde vi allt som vanligt hos vår barnmorska: kollade vikt, längd och huvudomfånget. Pratade om hur mycket hon äter. Om jag hade några frågor. (som jag aldrig har)
Hon vägde.... hmm minns jag rätt nu? 5400 nånting...
60 cm lång och huvudet 39,5. Huvudet hade tydligen stannat i samma omfång som sist...
I längden ligger hon på "övre" kurvan, i vikt på "mellersta" kurvan och huvudet var på översta innan men då (eftersom huvudet var lika stort som för fem dagar sen,) är nu på "mellersta kurvan. Och detta säger inte mig så mycket men Lena (barnmorskan) säger de varje gång så de e la nån viktig info i de... Så länge hon växer e de fine för mig!
Nu kom pappa/morfar! Vi ska ut och gå lite nu.
Hej svej!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha ha , vilken härlig bild!

Jag tycker hon är JÄTTE lik dig!



Kramar!

2011-06-14 @ 22:46:49
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: emma

hihi, sötisen. Tycker nog att Ellie o Leia är lite lika. 2 söta små gubbar.



Men du! vi måste ju ses snart. :)



kram

2011-06-15 @ 16:42:01
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0