ALL YOU NEED IS LOVE

Foto: Jag i Parga förra sommaren cirka en månad innan jag blev gravid med Ellie

Först och främst vill jag tacka så mycket för era otroligt fina ord om varför ni gillar min blogg!!!
Hur kan jag sluta blogga nu? Himla kul att få höra vilka vissa av er läsare är. Det värmer så mycket ska ni veta!!
Så roligt att få läsa och det är detta som får mig att inse varför det är just så kul att blogga!!
Jag har bestämt mig för att fortsätta - for now.
Och jag kan nog inte sluta vara personlig heller i bloggen, för det är sån jag är bara.
(Men det är klart det är mycket ni läsare inte får veta om min vardag.)
Men jag undanhåller ingen sanning utan det ni ser och läser- det är jag till 100%.
I helgen har det varit mycket kämpande med amningen. Och jag fick till slut inse att det inte går längre.
Har ju kämpat nu i två månader så jag borde vara stolt över det sa min barnmorska på BVC.
Och det är väl sant.
Men jag har varit jätte ledsen.. fast nu är jag otroligt lättad faktiskt.
För nu kan jag och Ellie njuta av tillvaron utan att trixa och försöka hålla på med amningen.
Jag skrev upp lite fördelar med att jag slutar amma.
-Jag kan dricka vin!!!
-Jag kan frossa i skaldjur.
-Jag kan äta jordgubbar varje dag om jag så vill.
-Jag slipper amnings bh:n!!
-Jag behöver inte längre ta fram "plasttutten" (amningsnapp) som ändå bara ramla av jämt och var jobbig.
-Jag slipper tänka på att klä mig i plagg som skall vara lätt att ta fram tutten ur för att amma.
-Jag kan köra en diet och börja tänka på att gå ner sista kilona och bli lika snygg som jag var förra sommaren.
UPDATE:
-Klas kan hjälpa till med att mata.
-Vi kan ta hjälp av barnvaktning av mormor/morfar/farmor.
-Mitt älskade kaffe kan jag nu hälla i mig igen!
Har jag missat nått?
Nu kör vi.
By the way: Nu i midsommar helgen firar jag och Klas fem år som lovers (och som vänner i sex år).

Kommentarer
Postat av: Jessika

Känner igen mig i det där med amningen! Jag ville också amma mitt första barn, men "gav upp" efter 3 månader och guuud vilken värld som öppnade sig! Det var så skönt att slippa stressen med att försöka amma och se sin lilla missnöjd :(. Nu med mitt andra hoppas jag kunna amma, men jag kommer inte kämpa lika länge som med mitt första barn. Utan funkar det inte så slutar jag helt enkelt :). Är så trött på allt tjat om amning. Min dotter har varit friskare än alla sina kompisar trots att hon fått ersättning :D!

2011-06-21 @ 21:53:37
Postat av: Rebecca

Ååå vad kul att du tänker fortsätta ett tag till, skulle sakna bloggen jättemycket!Och stort grattis till era 5 år!

Och stolt är bara förnamnet på hur du borde känna ang amningen!! shit att orka kämpa i två månader, man kan verkligen gå under när det strular med den.Nä sträck på ryggen å njut av en vardag som istället funkar med tillägg:)Och ang figuren så dela gärna med dig om du snubblar på en bra diet som tar dom sista gravkilorna, ska ta tag i mina sista 5 nu:D Kram

2011-06-21 @ 22:14:08
Postat av: Elin

Härlig bild, och så tycker jag du har en skön inställning, se det positiva med hela grejen =)



Kram

2011-06-21 @ 22:41:10
URL: http://elinsundberg.wordpress.com
Postat av: Helena

Du kan njuta av era matstunder tillsammans utan att känna stress och ångest!

2011-06-21 @ 22:49:15
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: madeleine

Underbart alltihop, att du fortsätter blogga, å att du å lillskruttan kan njuta av hennes matstunder. Ytterligare ett plus på listan är ju faktiskt att Klas kan vara mer delaktig i matandet.

Kram på dig

2011-06-22 @ 07:22:32
Postat av: Kristine-Mammans Dagbok

Va bra att det ändå känns ok med att sluta amma. Jag hade inga som helst amningsproblem med Hillevi men med Tuvali var det krångel från start. Hon gick ner en massa i vikt och vi var tvugna att ge henne ersättning. Jag tror att vi också kämpade i två månader för att sen ge upp och bara ge henne flaskan. Jag hade ångest över det där med att sluta amma. För det ska man ju göra enligt många, amma amma amma. Det råder ju amningshysteri... Fast jag kan säga att det blev till det bättre bara, Tuvali blev ju mätt och gick upp i vikt! Och jag kunde hitta på saker själv :-) Tjo!

Heja dig vännen! Hoppas ni får en härlig dag, kram!

2011-06-22 @ 07:48:16
URL: http://mammansdagbok.blogspot.com
Postat av: Evelina - BF 5 juli

Härligt att du håller dig kvar ;)

Va skönt för er att du bestämt dig för att sluta amma. I längden som du säger måste det ändå vara det bästa om det ändå inte fungerar. Det är tråkigt att man ska behöva känna sig nere över det men jag tror det kommer att bli toppen för er. På något sätt så tror jag att det fungerar för dem det är meningen att det ska fungera för... det är nog inte det bästa för alla!



Grattis till er årsdag :) Hoppas du får en härlig midsommar med familjen. Varm kram till dig

2011-06-22 @ 08:28:42
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Morfar

Passar gärna lilla Ellie. hon är så himla söt. tänker på er hela tiden. Puss.

2011-06-22 @ 11:06:15
Postat av: Anya

Tack för titten!Kändes härligt att få träffa er en stund alla tre.Hoppas ni fick en bra eftermiddag, med mersmak, med nya kompisarna.

Kramar

Anya

2011-06-22 @ 15:54:26
Postat av: angie

Låter jätte bra gumman! Och jag kan garantera att det är jätte skönt och ellie kommer att må minst lika bra med ersättning! Är glad för din skull att du tagit ett beslut! Tänker på er varje dag! Puss och kram angie

2011-06-22 @ 19:25:59
Postat av: emma

tjihoo! härligt att du ser det positiva! :)



ska bli kul imorn. :) :)



krma

2011-06-22 @ 21:09:47
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Maria

Gud så skönt att du fortsätter blogga!

Jag hade saknat dig mycket ska du veta..

Och vad skönt för dig att du bestämt dig kring ammningen, oftast är det nog innan man väl bestämt sig för att sluta som det känns jobbigast. När beslutet väl är gjort så uppfattar jag att de flesta enbart känner en lättnad.

För vissa funkar ammningen bra och för andra inte, huvudsaken är väl att du försökt, gjort ditt bästa. Nu kommer du inte känna dig stressad över matbiten längre och det lugnet kommer smitta av dig på Ellie.

Skööööönt för er :-)

Kramar!!

2011-06-22 @ 23:24:55
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Lindsey

Så roligt att du skrev "dricka vin" överst. Nu tar vi en utgång sommar!!! Puss till er!!

2011-06-23 @ 08:12:28
Postat av: marika

tack för alla fina stödjande ord om amningen!!

Postat av: Sandra

Jag är glad att du tänker fortsätta. Och med amningen! Jag har förstår att det har känts jobbigt, men nu när du har bestämt dig tror jag att du kommer att tycka att det är det bästa. Det är nog omställning att bli mamma och att krångla med amningen känns onödigt, den energin kan du nu lägga på din prinsessa :)

Många kramar.

2011-06-27 @ 09:25:01
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0