IDAG

Foto: Jag, Ellie, Tindra
Åh min lilla dotter så ledsen hon blev när hon fick sprutorna! Vad det gjorde ont i mitt och Klas hjärta...
Vi hade snutten från Teddykompaniet och napp i beredskap så fort hon fått sprutorna. Hon hade verkligen riktiga tårar lilla gumman...
Hon grät mycket men jag trodde hon skulle gallskrika mer faktiskt.
Ett ledset litet leende fick vi ändå till slut innan vi gick. Sötisen...
Det var en månad sen hon vägdes och mättes sist så det var extra kul nu!
Hon är så stor min "lilla" tjej!
63 cm lång, 6655 g. Jag köpte kläder i storlek 68 igår. Byxor i den storleken är perfekt på längden till hennes långa ben. Hi hi.
Sen var hon lite gnällig när vi gick hem men sen blev hon helt tyst faktiskt. Som vanligt liksom.
När vi kom hem gav jag henne en Alvedon (för bebisar) i förebyggande syfte.
Tyckte det var lika bra.
Och hon somnade efter en stund inte med en gång som jag trodde.
Sen har vi varit ute och promenerat. Vi har testat sittdelen på vagnen idag. Gick sådär först...
Jag fick bära henne som vanligt. Men jag märkte att hon var sjukt trött så jag hjälpte henne somna när jag bar henne och sen la vi henne i vagnen. Hon sov hela vägen. Hon vakna några hundra meter från huset och då låg hon där inne och titta. Väldigt bra och stort solskydd på sittdelen!
Nu sitter hon i baby sittern och kollar på TV.
Märker ingenting på henne. Men bara för det så slår det kanske till??
Trevlig kväll!
By the way: Min outfit, Acne skjorta, Acne limit t-shirt, Gina jeans shorts, Palladium skor, armband Childhood, halsband köpt i Hong Kong, solglasögon Ray Ban fått av pappa som han haft
Ellies outfit: H&M body, H&M byxor, KappAhl hatt, H&M strumpor.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det gör verkligen ont i hjärtat när de blir så ledsen. Hoppas att hon slipper febern också. Ni är så fina båda två (alla tre, vovvan också såklart).

2011-07-19 @ 19:33:24
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Sophie

Ojdå, gick det inge bra med sittdelen:( Vi har oxå en UB-vagn till Ebba, som än så länge använder liggdelen. Men snart måste vi nog byta, hon växer ju så att det knakar. Tanken har aldrig slagit mig att man kanske ska testa sittdelen för att vänja henne lite. Men det bör man nog göra så att bytet inte kommer helt som en chock. Tack för tipset!:) Hoppas att det går bättre för Ellie nästa gång med vagnen:)



Hälsningar

Sophie

2011-07-20 @ 00:53:35
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad fina ni är!!

Usch visst skär det i hjärtat när de tar sprutan i de där små goa låren.. lika hemskt varje gång.

Mina barn har blivit mest dåliga av sprutan de får kring 8 månader tror jag det var.. då får de två och den ena gör riktigt ont.

Det var nog smart att ge henne lite alvedon i förebyggande syfte..

Hoppas det gick bra sen.. ha en fin dag!

I dag lyser soooooolen :-) I mon ska det tydligen regna igen.. :-/



Kramar!!!!

2011-07-21 @ 08:35:25
URL: http://livetmedtre.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0