Vecka 30 (29+0)



Foto: babycenter.com

Var idag på MVC och mätte magen för 2:a gången.
Jag följer kurvan så fint så. Livmodern hade växt 4 cm sen sist så jag är 28 cm just nu.
Bebisens hjärtljud var lägre än sist men ökade snabbt så barnmorskan gissade på att vi väckte det lilla livet som sov så gott. Efter vi lyssnat på hjärtljuden så satte aktiviterna igång så bebisen blev nog lite irriterad :)
Sen så sa hon att hjärtljuden är högre tidigare i graviditeten innan det stabiliserar sig tydligen.
Mina järnvärden hade ökat upp igen, skönt! Så jag skall fortsätta äta järntabletterna, 1 om dagen.
Men bebisen mådde perfekt där inne i magen. Hon kände att huvudet var neråt och rumpan låg under mitt högra bröst så h*n låg lite snett och gott :)

Så härligt att varit där och fått bekräftlesen att ens lilla bebis mår bra!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad underbart! Härligt att allt var bra. (=

Kram

2011-01-26 @ 18:29:14
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0