SUNDAY MORNING


Foto: på moi

Jag har innan klockan halv tio.
Lagt i två maskiner tvätt.
Hängt upp den tvätten på tork.
Lagt i ytterligare två maskiner tvätt.
Varit ute med hunden.
Handlat frukost.
Dukat fram, kokat kaffe, kokat ägg.
Väckt älsklingen.
Ätit frukosten.
Jag har aldrig varit den där människan som ligger och drar mig eller sover länge på helgerna.
Men nu börjar till och med jag ta rekord med att gå upp tidigt.
När jag vaknar då vaknar livet i magen, eller tvärtom? Det är kanske därför jag vaknar?
Jag trodde aldrig att det skulle vara så fascinerande och roligt att ligga och känna och titta på sin mage som jag gör nu. Livet i magen rör sig för fullt. Och det är så läskigt samtidigt som det är så fantastiskt att se min mage röra sig på grund av en liten bebis som växer och tränar på sina rörelser inom mig.
Jag har börjat känna mer och mer att jag tror det är en liten pojk i magen. Eller så påverkas jag av alla kommentarer.
Igår när mamma såg mig var det, det första hon sa. "Det är ju en liten kille".
Hon hade tydligen exakt sådan mage när hon fick min storebror. Hon vägde 48 kg och gick upp 20 kg med honom.
Och sen hann hon gå ner allt innan hon blev med barn med min syster, där hon la på sig 20 igen, när hon sen 5 år senare gick med mig då gick hon upp över 30 kg.
Gud.
Och hade mega problem med vatten i kroppen.
Jag är född i Maj så hon var gravid nästan exakt samma period som jag är nu. Och hon berättade hur hon halkat i ett sådant här väder som vi har nu och inte kommit upp för hon var så tjock.. Där låg hon på rygg och folk fick hjälpa henne upp.
Gud.
ALLA säger verkligen att jag har en pojkmage i alla fall. =)
Men stämmer det där verkligen? Har man en "utåt" mage, en "hög" mage och inget som lagt sig på sidorna-
så är det en pojk mage tydligen.
Ni som fått barn, ni som fått både flicka och pojke. Såg ni skillnad på era magar när ni var gravida?
Hade varit kul att veta.
Vad tycker ni?
Är det en pojkmage jag har?
Ni måste ju i alla fall se på nedersta bilden hur sned min mage ser ut?
Min navel som börjat peka utåt sitter ju inte i mitten precis....
By the way: Vecka 28 (27+4), vågen har stannat på näääästan +9 kg, så det var nog julmaten som hjälpte till med den snabba viktökningen.



Kommentarer
Postat av: magdalena

Nej men vad trevligt! JA haha, men dom har ju massor av annat bra och ha med! MAn lyckas ju alltid få med sig massa saker hem som man inte skulle ha! Och alla säger att jag har pojk mage med! DU har väl sett min, jätte putig frmåt, och om det är en tjej har jag för mig att man ska vara lite rundare om sidorna med! Men inte vet jag! haha :D

2011-01-16 @ 11:08:18
URL: http://maagdaaleenaa.blogg.se/
Postat av: Emma

Wow, produktiv! Fin bild på magen. (=

Jag tror inte att magens form har något med könet att göra, det är nog generna och kroppsform, vilket barn i ordningen som avgör hur magen ser ut.(:

Visst kan man titta mycket på magen, jag tycker det är så fräckt att se hur det rör sig där inne, jag har en vilding i min mage. Ha en fin dag!

Kram

2011-01-16 @ 13:45:31
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Maria

För det första.. Du har en sååååå himla fin mage! O jag blir inte alls avis.. ;)

Med mitt första barn som var en dotter hade jag en ganska bred mage, fick gå i min killes skor och jacka de sista två månaderna ( hon föddes i slutet av nov), jag slutade titta på vågen när jag gått upp 25 kg ;) Var heeeelt fylld med vatten!

Andra barnet.. Pojke, stor mage som putade rakt ut och inte syntes bakifrån, gick upp 11 kg.

Tredje barnet, ännu större putmage, inte ett spår av mage bakifrån och + 11 kg.

Så på mig stämde de där magskrönorna ;)

2011-01-16 @ 22:35:08
URL: http://www.Livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Maria

Glömde ju... Din mage ser ut som en polkmage men det där stämmer inte alls på alla..

:)



kram!

2011-01-17 @ 21:40:19
URL: http://www.Livetmedtre.wordpress.com
Postat av: lejnox

håller med föregående, så fin mage! längtar tills min också blir större (det här lär jag ju få ångra att jag har sagt...)

fin och enkel tröja, den ser skön ut!

2011-01-18 @ 16:19:19
URL: http://lejnox.blogspot.com
Postat av: Hanna

Kul att du hittade min blogg och jag din nu då. När är du beräknad till? Jag är beräknad till 12 april, och sidorna säger olika antingen är det ny vecka idag eller imorgon.



Ska bli kul att följa din blogg.

2011-01-18 @ 16:28:59
URL: http://hannagerebrant.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hejhej =) Har endel kläder som jag fått utav min syster, har fått säng och vagn också så de mesta är fixat =)

2011-01-18 @ 16:59:05
URL: http://hkempinski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0