vårat lilla barn där i magen

Foto: från underbara Libero reklamen som går på TV

I natt drömde jag om dig igen.

Min mage var som en tröja igen som jag kunde öppna från halsen och titta ner på bebisen. Men denna gången såg jag inte mer än en liten liten hand som sträckte sig upp. Jag la mitt finger i handens grepp och hon slöt om mitt finger. Jag såg dem små små naglarna och dem små små vecken på hennes fingrar.
Allt var så perfekt med handen.
Och känslan var obegripligt stark. En sådan samhörighet vi fick när hon slöt mitt finger. Jag kände hennes längtan att komma ut och hennes trygghet att vara hos mig.






Kommentarer
Postat av: Maria

Tänk att det snart kommer verklighet för oss båda, inte långt kvar min fina bästa älskade vän. För mig är det fortfarande som en dröm att vi kommer få vara med om detta stora samtidigt!Kram

2011-02-22 @ 13:19:08
Postat av: Camilla

Åhh vilken härlig dröm!!

Kram

2011-02-22 @ 13:34:20
Postat av: Maria

Vilken vacker dröm!

När jag var gravid har jag mest drömt läskiga drömmar.. förmodligen alla rädslor man går runt med som gör sig påminda på det viset.

En dröm som jag verkligen kan skratta åt nu men som jag tyckte var fruktansvärt obehaglig då var en jag drömde då jag väntade min minsta. Eftersom jag tidigt hade mycket förvärkar så hade bm pratat mycket med mig om att ta det lugnt och risken för att få föda för tidigt så detta var ju något jag var väldigt rädd för.

En natt drömde jag att jag födde mitt barn för tidigt och hade det mot mitt bröst då jag sprang mot sjukhuset.. Barnet skrek och när jag tittade ner på det så var det en kycklingfile.. en färdig marinerad skrikande kycklingfile.

Fruuuuuktansvärt :-( Men i drömmen var ju detta mitt för tidigt födda barn och jag kände sån kärlek, oro och paaaanik.. och kämpade för att få den till sjukhuset för vård.

Nu kan jag ju skratta gott åt denna konstiga dröm men då var den hemsk.

Kanske bör tillägga att jag L E V D E på kycklingfile under den graviditeten..



Skulle hellre drömt din fina dröm..

Kramar!!

2011-02-22 @ 15:43:03
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: marika

maria s-

gud vilken dröm!! kyckling filé liksom, ja den kan man skratta åt idag verkligen men jag kan tänka mig drömmen va hemsk då.



Och tro mig i början av graviditeten hade jag inte så fina drömmar som jag har nu.

Då var det mardrömmar!! Jag hade en dröm som var så hemsk! Kan knappt tänka på den för den var så hemsk....

Vi fick barn och det var en liten mini människa, (var ingen förlossning med i drömmen) en mörkhyad pojke med massa bölder på huden, och huden såg ut att flaga av på vissa ställen, och håret var små tussar lite varstans på huvudet, såg jätte läskig ut, han hade den vitaste vitan i ögonen du kan tänka dig och dem svartaste ögonen du kan tänka dig. han såg SÅ ELAK ut! Han sprang runt och var jätte elak. Jag kände i hela min kropp att det inte var mitt barn. Så jag frågade honom

- var e mitt barn? du kan inte vara mitt barn!

Han bara sprang omkring och fräste och spotta och var jätte elak. snabb som en liten vessla. Sen till slut så sa han och log jätte elakt och pekade mot våra garderober,

- Hon är där.

och ovanför våra garderober ligger resväskor och jag minns den paniken jag fick inombords. Hon ligger i väskan tänkte jag och jag minns den paniken så väl.

Han fortsatte peka och nu började han skratta jätte högt.

jag slet ner väskan och där i låg det perfekta lilla spädbarnet och såg ut att sova. Men hon var död.....

Så hemsk!!!



så jag är väldigt glad att jag drömmer fina drömmar nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0