MONDAY



Vilken dag igår!

08.00 Föräldragrupp.
Det var mycket bättre denna gången än första gången. Först hade hon lagt ut massa bilder på golvet. Vi skulle ta en bild som skulle relfektera ens förlossnings tankar och en bild för tankar inför livet efter barnet kommit. Och det var bilder på allt från Stefan Holm skall hoppa höjdhopp till apor i djungeln. Allt verkligen. Var jätte roliga bilder. Men alla fick fram så bra tankar från dessa crazy bilder. Kul att höra andras tankar också som är i samma sits som en själv.
Barnmorskan gick också mer ingående in på alla smärtlindringar som finns att välja, (naturliga och ej naturliga) hon prata om vanlig förlossning vad som kan hända, prata om planerat, akut eller urakut kejsarsnitt vad som händer eller kan hända.
Vi fick också se en jätte fin förlossningsfilm. Jag blev helt tårögd... 

10.30 Butiks besök
Besökte två av våra butiker i centrala Göteborg och pratade med butikscheferna och personalen om vårat sortiment. Fick massa bra input, kommentarer och ideér att ta vidare till teamet på kontoret. Kollade också in konkurrenter på stan. ag var helt SLUT i benen och fötterna när jag åkte hem. Fy sjutton va svullna dem var. Jag började tänka på när jag stod och jobbad i butik, (besökte gamla kollegor) och tänkte verkligen att jag skall vara glad att ha det jobbet jag har nu som gravid. Jag tror inte mina ben skulle klara att gå hela dagarna.
Hur har ni det? Vad/Hur jobbar ni? Tycker ni det är jobbigt? Är det någon som ansökt om havandeskapspenning? Eller skulle vilja gå hem tidigare om ekonomin tillåt?

18:45 Magplasket
Herregud vad roligt och skönt! Barnmorskan som höll i det var ju störtskön.
Fick några skratt anfall i början (kunde inte titta på Maria min bästa vän ibland för att undvika gapskratt)... Men sen kom man in i det och tyckte det var så skönt. Avkopplingen i slutet var underbar och hur hon pratade om våra små bebsiar i våra fina magar. Hur vi skulle gå in i oss själva och tänka på det lilla livet.
Och det ska verkligen bli så kul att göra detta 7 ggr till innan BF!


21:30 Hemma
Bums i säng



By the way: Fick ett sånt fint och mysigt mail från en kollega som fått en liten flicka precis. Hon gav massa tips och massa fina ord om vad man har att vänta sig. 
(Hon har en liten store syster också till nytillskottet.) Sånt är verkligen uppskattat när folk ger tips. Det kostar ju verkligen ingenting att ta sig den tiden.

Kommentarer
Postat av: mini

fina du! du är så duktig som står i, men varva snart ner, du behöver vilan. när jag hade villiam i magen stod jag på mitt jobb som jeansansvarig och höll högt tempo tills det var två veckor kvar...men nelli i magen hade jag lite mer förstånd att börja trappa ner redan när jag hade sex veckor kvar och då satt jag ändå på kontor. det är så kul att följa din underbara resa ska du veta, kram! mini

2011-02-08 @ 15:44:15
URL: http://mamamini.blogg.se/
Postat av: marika

Tack vad du är söt!! Jag älskar följa dig på din blogg! Du är en sån fin mamma och har så söta barn!! Min sambo läser din blogg också :)

Jag lovar att försöka ta det lugnare...... ska nog gå hem 3 v innan BF också, har ansökt om det.

2011-02-10 @ 15:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0