sick and emotional

Jag är sjuk!
Fruktansvärt jobbigt när man är gravid, otymplig och redan har svårt att andas.
Nätterna har varit hemska både för mig och Klas. Jag väcker honom varje gång jag vänder mig, snyter mig, hostar, går upp för att dricka, gå på toaletten eller torka av mig för att jag är dyblöt av svett. Och det är inte två gånger.. snarare en handfull.
Ledsen idag för att mina två bästa vänner är på Ullared och shoppar. Jag skulle varit med...
Ledsen också över att missa magplasket i morgon..
Ledsen över att behöva ta ut sjukdagar från jobbet som jag inte alls vill nu när det närmar sig de sista lönerna att ta ut.
Ledsen över att hela helgen har det varit solsken och jag missat det.
Funderar mycket när jag ligger här i sängen...
Jag tänker på mina nära och kära.
Ringer gärna dem och bara säger hej.
Är så fruktansvärt känslosam nu för tiden. Och tänker på massa onödigt och nödvändigt.
Jag har haft en väldigt bekväm graviditet och tycker jag inte varit så gnällig ändå..
Men nu alltså är jag som en känslobomb som är nära att sprängas varje dag.
HERREGUD vad jag låter!!
Någon annan som känner igen sig?
By the way: Bebisen har börjat hicka ofta som jag känner väldigt starkt. Det kommer ofta som en jämn stark puls. Och den är på höger sida lite högre upp så det stämmer nog som barnmorskan trodde att bebisen inte har huvudet nedåt. Rörelserna i magen har blivit så starka nu att det inte är några tvivel att det är en person där inne. H*n vrider sig, sparkar trycker nedåt som en liten galning, jag brukar säga att det är en liten galning där inne.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag förstår dig helt! Är också sjuk, ont i halsen och svårt att andas på nätterna, jag blir känslosam och ynklig... Men det är ju mkt tankar också nu såhär innan förlossningen och bebisens ankomst.

Hoppas du känner dig bättre snart! :)

Vi har en härlig vår att se fram emot, KRAMAR

2011-02-20 @ 14:10:17
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Lindsey

Krya på dig lilla maxxan. Tänker på dig. Kram

2011-02-20 @ 18:20:03
Postat av: mini

hang in there sweetie, jag grät av gravidhormonerna i flera månader, även efter att min lilla vackra kommit...kram fina! mini

2011-02-21 @ 09:57:44
URL: http://mamamini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0