nattens gång

Här är mittpunkten av min "natt gång".
Från sovrummet, till toaletten, till köket, och tillbaka.
Vaknade 4 ggr av att jag var kissinödig och törstig.
Sen vaknade jag av att jag var dyblöt och tydligen svettats oerhört?
Kunde ju inte lägga mig där igen i den "pölen".
Blev hungrig. Satte mig och åt och tittade på tv klockan tre på natten. Förvånansvärt mycket filmer och program som visas vid den tiden.
När jag sen går och lägger mig igen då får bebisen hicka. Klockan är nu halv fem.
Första gången jag verkligen kände att det var hicka. För det var ett rytmisk litet "bankande" som en puls som kändes nere på höger sida. Gick ju verkligen inte somna om till de.
Bebisen verkade själv tycka hickan var antingen jobbig eller rolig.
För då börja bebisen röra sig också väldigt mycket. Som då känns på vänster sida istället.
Väckarklockan börjar väsnas klockan åtta.
Jag går upp som ett skott.
Tvätta!
Ger också Tindra en chans att kissa på en pytteliten walk runt kvarteret.
Ska lägga mig igen men då börjar hickan och bebisens jätte rörelser igen.
Kan inte ligga åt något håll utan att det känns obehagligt och så är jag ändå kissinödig igen.
Och solen skiner i en strimma genom gardinen rakt på mig.
Så jag går upp.
Klas har inte vaknat en enda gång. Jag avundas hans sköna sömn han ser ut att ha.
Här sitter jag nu och klockan är över nio och jag är jätte trött men ändå inte.
Ska ta mig ner i tvättstugan nu igen.
Jag får hoppas jag kan få mig en tupplur under dagen sen...

Kommentarer
Postat av: Elin

Fy! Så har jag det nästan varje natt... De dagar jag inte jobbar tar jag en nap efter lunch! Det gör susen!

2011-02-13 @ 09:57:30
Postat av: Anonym

Åh gumman.... Se till att sova på dagen sen... Denna hicka är jobbig men samtidig häftig! Tänk att man kan känna den så tydligt! :)

Detta med lite sömn är något som man succesivt får vänja sig vid när man e gravid. Så kommer det inte som en chock sen när bebben kommit... :) Du e duktig som fixar så! Ni har ju ändå en "liten" till hemma att ta hand om! (Tindra).

Ha en skön söndag! Sov så gott sen! ;) Hörs snart igen! Hälsa K!



Puss&kram ifrån mig!

2011-02-13 @ 11:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0