inköpslista

x=check! how many have you bought?
spjälsäng x
madrass x
täcke x
kudde x
påslakan x (2 st)
örngott x (2 st)
lakan x (1 st)
spjälsäng skydd x
barnvagn x
liggdel barnvagn x
regnskydd vagn x
mobil till säng
mobil till vagn
kudde till vagn
täcke till vagn
skötväska
filt x (behövs fler)
bilstol
gosedjur x
solskydd bilen
skötbord
skötbädd
handdukar
våtservetter x
barn olja x
baby powder x
nappar x
babysitter x
sago böcker x
sång böcker x
blöjor
feber temp
haklappar x (9 st)
mini apotek baby/mum
nappflaska
amnings bh
amnings kupor
body strl 50 x (7 st)
byxa strl 50 x (3 st)
byxa med fot strl 50 x (1 st)
tröja strl 50 x (1 st)
pyjamas strl 50 x (3 st)
body strl 56 x (4 st)
byxa strl 56
tröja strl 56 x (1 st)
body strl 62 x (1 st)
mössor one size x (4 st)
strumpor x (14 par olika size)
babygym
nagelklippare
hårborste
babyvakt
resesäng
bärsele
nässug
badtemp
parasoll vagn
fleece overall åka hem i


Det är en hel del kvar att shoppa... Jag får nog vänta med min klipp tid och annat som jag tänkt fixa innan bebisen kommer..
Kan ni se om det är nått som är onödigt eller nått som ni tycker jag missat?



Kommentarer
Postat av: anna

Badtemp tycker jag du kan skippa, bara att känna på vattnet :)

2011-02-23 @ 08:13:07
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har verkligen tänkt på ALLT gumman! Duktig du e! Kommer att bli så bra så! Köp inte allt det där "Babymobil osv" VI VILL HA NÅT ATT GE BEBISEN I PRESENT! ;)

Hoppas att du mår bättre snart! Tänker på dig!

Puss&kram!

2011-02-23 @ 08:40:36
Postat av: Maria

Jag skulle vänta med resesäng, paraplyvagn och babyvakt.

Jag har aldrig haft någon av ovanstående och klarat mig utmärkt.. det är oxå rätt dyra grejer som man lätt kan köpa till om man känner behovet senare.

En sak som jag skulle lägga till om jag var du är Ikeas 10 pack med små "handdukar", frotte lappar kanske är ett bättre ord.. perfekta att slänga över axeln och slippa kräks på tröjan, mjuka och goa att torka bebisen med.. Jag hade säkert 30 st hemma.. liggandes ÖVERALLT ;-) Jätte bra!

2011-02-23 @ 11:07:11
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: marika

Anna- a men precis

Maria- Resesäng kommer vi nog behöva då vi ska hyra sommarhus kanske? men paraplyvagn,parasoll, babyvakt är sånt som inte behöver köpas innan bebisen kommer, utan det är på listan för "future". Så länge vi bor här är ju babyvakt pretty onödigt... finns en del på listan som inte kommer shoppas innan eller då bebisen är spädbarn liksom. :) men tack för ikea tipset! fick massa haklappar därifrån nu också. har dem kudde o täcke till vagn/vagga där tro?

Postat av: Anonym

De där frottélapparna är gööörbra ja!! Jag hade också hur många som helst.... Har knappt sett nån mamma som varit utan dem... :)

Tyvärr så har inte IKEA sängkläder till vagga... Det skulle de haft! Minsta är för spjälsängen!

Mysigt att prata innan vännen!



Puss puss

2011-02-23 @ 13:43:00
Postat av: Maria

Precis som Angela sa (För visst var det A`s kommentar?)så har inte Ikea till vagga, vagn.. jag köpte sånt på Babyproffsen.. tror jag den heter.. en stor butik i 421.. de har A L L T.

Ja ... ska ni hyra hus så är det klart.. då kanske ni behöver resesäng.

Ja vissa grejer kan man ju vänta med tills bebis är lite större som du säger.

Och du... jag tycker ABSOLUT att du ska unna dig lite lyx för sig själv nu innan bebis kommer, för sen är det stört omöjligt att hitta tiden.

Kram!!

2011-02-23 @ 17:36:55
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: A.M.O.

För att spara pengar: mobilen till sängen och vagnen kan ni skippa tills vidare, det är säkert någon som kommer köpa det åt er. Du, som verkar ha koll på mode, har säkert en snygg väska du kan ha i stället för skötväska. Skötbord har vi inte haft till våra två ungar, inte skötbädd heller. Handdukar har ni väl redan? Babygym kommer ni säker få av någon när barnet är fött (det är en kul present att få ge bort) och nagelklippare har ni säkert hemma. Jag kan inte minnas att vi har borstat våra ungars hår när dom var bebisar, resesäng behövs inte förrän dom blir äldre (när dom är pyttesmå kan dom ju sova i vagnen). Bärsele får bebisar väl inte hänga i förrän dom är några månader? Nässug is the shit, KÖP! Badtemp behövs inte, ni har ju ett finger att stoppa ner! Parasoll till vagnen har vi aldrig haft, men jag förstår helt klart varför man har det.



Jag har precis hittat till din blogg och det är alltid lika spännande med bloggbebisar!!

2011-02-26 @ 19:45:25
URL: http://alexmo.se
Postat av: Bella

Jag är verkligen ingen expert efter en vecka men just nu använder jag nästan bara filtar, mjuka bomulls så köp flera olika...

Mjölkersättning babysemp - när lillen är mätt är vi alla glada så han får ersättning tills amningen fungerar som den ska. (Vi ger honom den med en liten spruta direkt i munnen)

Kläder att ta hem honom från BB i och en bilbarnstol (om ni ska åka bil hem). Min lille tycker inte om liggvagnen/spjälsäng medan bilbarnstolen som låter honom ligga ihoptryckt fungerar en stund som "barnvakt"...



Wow, jag är nästan lite avundsjuk på dig att du ska få uppleva detta underbara mirakel snart... Det går inte att beskriva med ord, det bara flödar kärlek...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0