MERCI beaucoup



Foto: Ellie


Åh tack för alla era kommentarer angående barnvagnar!!!! Ni anar inte hur mycket det hjälpt mig!
Jag har idag varit väldigt aktiv på nätet och kollat in vagnar som ni tipsat om. Jag tror jag nu bestämt mig för vilken vagn som skall bli vår nya medlem  i familjen.... Och Urban, han får stanna kvar ett tag till.


Det har hänt så otroligt mycket med Ellie de senaste veckorna!!
Hon slår jätte mycket efter saker och försöker ta saker. Hon tog av Klas glasögon idag till exempel.
Allt hon får tag i åker sen in i hennes mun. Hon är så mycket mer "med" i hennes blick. Huvudet snurrar runt på henne när hon är i vagnen eller i bärselen. Tittar upp, tittar ner, tittar åt sidorna. Inget får missas att se.
När hon ligger i babygymet och jag går förbi så ska hon följa mig med sin blick till varje pris även om jag går bakom henne, då glider hon bak med huvudet och kollar på mig upp och ned. Så söt så jag dör!
Och hon ler åt alla ansikten. Ansikten är det roligaste hon vet.
Att se på mig när jag äter eller pratar är det mest spännande. Då tittar hon på mig som en hypnotiserad.
Och ger jag henne sen ett leende får jag tillbaka hennes största leende hon har! Mitt hjärta!


Vi har börjat med små smakportioner på gröt också!
Tanken är att hon sen skall få äta gröt till kvällsmål så hon blir mättare. För senaste veckan har hon börjat vakna 2 ggr per natt igen. När jag slutade amma började hon med att vakna en gång per natt (som var lovely).
Men nu utvecklas hon så mycket och är hungrigare tydligen.
Och så vaknar hon alltid mellan 6 och 7 på morgonen.
Om jag är trött?
Något... Vi tränar också på att natta Ellie utan att vagga henne till söms. Det går jätte bra! Alla kvällar sen vi kom hem har hon somnat själv i spjälsängen eller vaggan. På dagen måste jag tyvärr fortfarande vagga henne i famnen så hon somnar.. Men det ska tränas bort det också så småningom..

Hoppas att gröten hjälper till sen. Någon som har erfarenhet av detta?

Sen så skall vi nu också börja med andra smakportioner (rotfrukter till att börja med). Fått en liten bok från BVC om detta.
Vi skall också prata mer om det på nästa besök. Ska bli så roligt att ge min lilla tös mat på sked (även om vi snackar bara en halv eller hel tesked till en början)


By the way: Ser ni dom små giraffbenen uppe på bilden? Jajamenn! Det är Sophie.
Fick henne av Klas kollega, Katta. Vi blev super glada!!





UPDATE: glömde säga att hon "upptäckt" sina händer och fötter! Och hon gör ett "pruttljud" ofta. Hon tar ett andetag drar in underläppen och "pruttar" med munnen. Så gulligt! Hi hi

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi har prövat gröt på kvällarna, men har fortfarande en tjej son är vaken på nätterna...

Men ni ska helt klart testa, det fungerar för många.

Gröt brukar vara populärt också :)

2011-08-15 @ 03:27:09
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Emma

Åh Leia gör precis samma som Ellie. Vilka blickar!! :) spännande att se vad det blir för vagn.



2011-08-15 @ 14:09:54
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Hanna

Jag känner också igen det du skriver med min son, det är så kul att se dem utvecklas och det händer nya grejer varje dag! Han äter fortfarande minst 2 gånger om natten, ibland fler. Fast jag ammar fortfarande... Hoppas att han sover längre när det är dags att börja med smakportioner. Såg ditt andra inlägg om babysim också - vi ska börja på det om 2 veckor och jag hoppas att det är kul! Det är mycket som sätter igång nu när hösten kommer...

2011-08-16 @ 15:53:45
URL: http://hemhus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0