fin fina presenter

tavla av älsklingen
sparbössa till Ellie av pappa



foto: påskris av farmor, japanska leksaker av älsklingen

När vi kom hem från BB så hade Klas städat hela lägenheten, skurat fönsterna och gjort det sååå fint!
Och så hade han köpt fin fina presenter till oss.

-"För att ni var så duktiga" ...

Jag och Ellie fick en jätte fin tavla som sitter ovanför spjälsängen. En sparbössa till Ellie. Och ursöta japanska leksaker med fin historia bakom sig:
"Kami Fusen... betyder pappersballong på japanska och är en traditionell japansk leksak. 
Japanska barn har lekt med Kami Fusen sedan slutet på 1800-talet. Hos äldre japaner idag är de fulla av nostalgi. Den klassiska leken gick ut på att barnen slog ballongen till varandra och försökte hålla den i luften så att den inte nuddade marken."




blommor av farmor



små påskägg med underbart god choklad av farmor



tomatplanta av farmor

Anya min svärmor, (farmor) hade köpt blommor, tomatplanta och påskris med rosa fjädrar så dem lyste upp hemmet också när vi kom hem.



Filten klippan från min fina vän Pia



foto: Söta Pias pojk Ebbe vill klappa Tindra

Idag fick vi besök av min vän Pia och hennes familj. Fick filten klippan som jag tänkt att jag skulle köpa, blev jätte glad!!


Kommentarer
Postat av: Pappa.

Hej jag syns ingenstans i din blogg. Morfar saknas.

2011-04-26 @ 14:14:25
Postat av: Sandra

Vad härligt att komma hem då. Vart har han köpt sparbössan?? Den ser ut exakt som de vi hade när vi var små. Skulle gärna vilja ha en sådan till vår tjej :)

2011-04-26 @ 17:00:15
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Marika

Åh pappa det har du rätt i!!

Jag som är pappas tjej..

Ska ändra på detta genast!! :-)

Kommer få fina foton på dig och Ellie när du kommer i veckan tex.

Puss love y

2011-04-26 @ 18:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0