bebis i hemmet-tankar

När en ny liten familjemedlem är på väg så går hjärnan på högvarv om hur man vill fixa till i hemmet.
.
Spjälsängen (som antagligen blir en Brio) skall stå bredvid vår säng där idag linnéskåpet står.
I fönstret med djupa fönsterbläck (som är bredvid linnéskåpet) skall det vara kuddar och myshörna med gossedjur etc till babyn.
På andra sidan fönstret står idag en klädstång. Här vet jag inte vad vi skall ha eller göra riktigt ännu. Men tankarna går mot en fåtölj där jag kan sitta och amma. Och sen hyllor på väggarna. Eller har ni någon annan idé?
Andra sidan sängen är det garderober men sen finns det en till kort vägg som kan utnyttjas. Och här funderar vi på om vi skall ha skötbordet? Eller om vi skall ha ett skötbord som är fastbyggd i väggen på toaletten. Vill man ha bajs i sovrummet? Eller vill man som bebis ligga i ett kallt badrum där det ekar?
Svårt... Ni som har haft bebis, förslag eller råd uppskattas!
Tallrikshyllan som vi har i köket funderar jag på att skaffa mig en till. Fint att ha barnböckerna i en sådan.
Stringhyllor flera vita vill jag ha till sovrummet där tankarna går på att en fåtölj skall stå som jag nämnde innan. Älskar den klassiska hyllan.
Sen så undrar jag så klart hur mitt håriga barn som ni ser sover gott under vardagsrummet skall ta detta att en liten bebis kommer och helt plötsligt är den "minsta" i familjen. Men på nått sätt så vet jag att det kommer gå bra.
Men som sagt sitter ni och trycker på fina ideér eller mysiga bloggar med barninredning så hojta till!
Alla ideér är bra ideér.

Kommentarer
Postat av: anna

Min erfarenhet säger att man inte vill ha smutsiga blöjor i sovrummet, varken kiss eller bajs ;)



Är badrummet jättekallt? Tänker att du kan lägga nån mysig filt på skötbädden så den inte känns så kall. Den behöver ju tvättas rätt ofta så du får ha några att byta med.



Nåt som jag tycker är fint i barnrum/barnhörnor är en eller flera vanliga enkla tavellister att ställa fina barnböcker och nån liten figur/mjukisdjur på.



Stringhyllor är grymt fina, överallt :)



Kram!!

2010-11-13 @ 18:36:13
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh jag tycker att det är så mysigt att ni väntar smått!



Det enda jag kan tillägga är att det mest onödiga att köpa är ett skötbord. Trust me. Och det säger alla, efter att man köpt ett... Man måste ha tillgång till vatten så om man kan lösa skötbiten i badrummet så är det ju det bästa. (Sen kan man ju ha en lös uppblåsbar skötmadrass under sängen/i garderoben som man kan ta fram på natten om man måste byta blöja då.) Jag ska klura lite till om det är något mer bra tips jag kommer på.



Massa kramar

2010-11-13 @ 21:13:01
URL: http://seenthroughmyeyess.wordpress.com/
Postat av: Pia

Jag håller med Elin... Vi ångrar vårt köp som jag sagt! Satsa på toaletten. pyss

2010-11-14 @ 18:11:50
Postat av: Marika

Tack för era kommentarer! Det var självklart med skötbord i sovrummet innan men nu lutar det åt badrummet, nu skall de bara mätas etc

2010-11-14 @ 21:26:21
Postat av: Maria

Först & främst.. stoooort grattis till magen! Vår underbara gemensamma vän viskade detta i mitt öra :)



Jag kan inte göra annat än hålla med de andra.. tillgång till vatten är ett måste och har ni möjlighet så lägg en uppblåsbar skötbädd på tvättmaskinen el liknande. Funkar hur bra som helst och blir betydligt mycket billigare.

Andra tips som jag kommer på rent spontant är en bärsjal.. hade inte överlevt utan min.. det var helt klart det bästa jag köpte.. obs.. MYCKET bättre än en babybjörn som jag haft tidigare. Och amningskudde.. väldigt bra :)



Massa kramar!

2010-11-18 @ 17:39:06
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Linda V

Hejsan! Jag bläddrar runt på din fina blogg. Vad kul att ni väntar smått! Ett vägghängt skötbord i badrummet har varit jättepraktiskt. Vi har satt en hylla ovanpå där man kan lägga blöjorna och så i fickorna på väggen har man tvättlappar, salvor och sånt. Sen fäller man upp när man behöver utrymmet i badrummet. Vi har sytt ett tyg på baksidan av skötbordet, så blev det lite roligare. Fast det kommer en tid då man inte kan ha nåt i fickorna... http://lindastradgard.blogspot.com/2010/06/ett-obevakat-ogonblick.html



Om ni har väldigt kallt i badrummet, kanske ni kan hänga en värmelampa över skötbordet?



Sen är min erfarenhet av "fåtölj i sovrummet där man kan amma" att den där fåtöljen blir en klädsamlare och att man ändå ligger eller sitter i sängen när man ammar.



Nu ska jag kika vidare på din blogg, ni verkar ha så himla fint hemma!

2010-12-28 @ 20:04:41
URL: http://lindastradgard.blogspot.com
Postat av: marika

hej linda"



tack så hemskt mycket för ditt tips och den UNDERBARA bilden på dina småttingar på ert skötbord! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0