shape up girl



Foto: from somewhere and nowhere

Den kom som en käftsmäll och slog ner mig totalt.
Och jag har svårt att resa mig.
Influensan har omfamnat mig och vill inte släppa.  Jag har jobbat med snorig näsa, rakblad i halsen och ett ocean av gegga i bihålorna och huvudet så det känns som det väger 5 kilo tyngre och sen ska vi inte prata om locket i öronen så man hela tiden för upprepa - Va? som värsta kärringen.

Uhä jag e så dålig alltså. Och jag förstår inte hur jag kunnat vara på jobbet dessa tre dagar! Idag stod jag till och med och höll en presentation. Men vet ni vad? För de timmarna då jag stod där så var jag snorfri. Borta! Det var som ett mirakel. För så fort jag var klar och satte mig på stolen, då kom det igen som en rinnande bäck.

Och jag måste säga att det var väl tur det för mycket annat gick ju inte bra.


Nu ska jag ligga hemma imorgon och mysa med min voffsa (som jag saknat oerhört dessa dagarna) och hämta krafter.


Kommentarer
Postat av: Ferferi i Paris/Göteborg

Låter nästan precis som det som drabbade mig häromveckan! Lägg till migrän, hosta, slemmiga ögon och en oerhörd värk i hela kroppen så har du bilden framför dig. Gick också i tre dagar och kämpade emot. Fjärde dagen föll jag pladask. Sov princip två dagar i sträck. Reste mig enbart för nödvändigheter som toalett och mat. Så vila på! Men räkna med lite biverkningar när di blir frisk sedan. Jag hade en hosta som inte släppte förrän efter två veckor. Hörde andra som var med om samma problem. Så krya på dig nu!!

2010-08-18 @ 23:31:19
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: ml

hostan, illamående och huvudvärken e här....



fy sjutton va dåligt jag mår.



vad gjorde du för att bli bättre? sova?

jag kan inte ens sova just nu på grund av huvdvärken.

Postat av: Ferferi i Paris/Göteborg

Ja sovasovasova! Och tvinga mig själv att inte anstränga mig. Jag tog starka huvudvärkstabletter för huvudet och kroppen, funkade inte annars. Jag är eg. väldigt anti att ta massa piller men vid sådana här tillfällen måste man. Så jag drack en massa, åt soppa och poppa piller. Om du fortfarande är ensam hemma säg till om du behöver hjälp med något eller någon som kommer förbi med en värmande kycklingsoppa. Jag vet hur det känns nämligen...

2010-08-20 @ 00:23:19
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Ferferi i Paris/Göteborg

Ja sovasovasova! Och tvinga mig själv att inte anstränga mig. Jag tog starka huvudvärkstabletter för huvudet och kroppen, funkade inte annars. Jag är eg. väldigt anti att ta massa piller men vid sådana här tillfällen måste man. Så jag drack en massa, åt soppa och poppa piller. Om du fortfarande är ensam hemma säg till om du behöver hjälp med något eller någon som kommer förbi med en värmande kycklingsoppa. Jag vet hur det känns nämligen...

2010-08-20 @ 00:23:41
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: m

ååå va gullig du e!!!! tack vännen



min svärmor erbjöd sig faktiskt att komma förbi om jag behövde hjälp så jag har hennes nr klart på displayen :)



Postat av: Ferferi i Paris/Göteborg

Underbart skönt!

2010-08-20 @ 13:52:57
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0