ELLIE PELLI 32 DAGAR

Foto: av mig på min söta dotter Ellie

Idag var vi på BVC igen.
4375 g
56 lång
Hon har gått upp fint i vikt denna veckan också. Förra besöket vägde hon 4235 g och då hade hon ju gått upp över 200! :-) Sötisen, mitt lilla matvrak.
Då vi experimenterar med ersättning nu och amning så tyckte hon att vi ska komma tillbaka nästa vecka också.
Och så ska vi få träffa en läkare som skall titta på hennes öga som rinner så fasligt mycket sen födseln. Känns lika bra att nån kollar på det tyckte både barnmorskan Lena och jag.
Nu ligger Ellie och sover sött i sin vagga. Två lite längre sovpauser tar hon nu på dagarna i alla fall.
Hur mycket sover era bebisar på dagarna? Äter era bebisar var tredje timme?
Ellie kan vilja äta varanna timme oftast, på kvällarna vill hon äta HELA tiden.
Berätta hur ni har det.
Sen skulle jag vilja höra när era bebisar somnar på kvällarna. Hur gör ni? Hur nattar ni? När ger ni sista "måltiden"?
Blev många frågor nu. Men allt är ju så nytt och kul att höra hur andra har det.
--
By the way: Lyssnar på denna gamla goa låten fast remixen med Kanye West, hittade inte den på youtube dock.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker att det känns som Noelle sover jämt, i alla fall större delen av dagen förutom när hon äter, byter blöja och myser lite. Äter gör hon oftast varannan timme men ibland var tredje. Hon äter bättre på morgonen och på kvällen.

Oftast halvsover hon i famnen vid åtta tiden och då byter vi snabbt och smidigt om på henne för att sedan lägga henne i hennes egna säng... Brukar funka utan att hon protesterar. sista måltiden brukar vara strax efter sju men sen vaknar hon på nätterna och vill äta.

2011-05-18 @ 18:51:51
URL: http://hannagerebrant.blogg.se/
Postat av: Maria

Redan 32 dagar?!! Herregud vad tiden går.. Vad skönt att hon går stadigt uppåt i vikt.

Måste bara berätta en rolig grej.. nu har Ellie precis passerat Dions födelsevikt (4310 g) och närmar sig Damiens (4380 g. Gud vad stora de måste varit! Fast då tyckte jag ju att de var så små..



Jag har ju ingen bebis nu men kan ju berätta hur min senaste bebis "funkade".. Han sov mest hela dagarna OM han fick hänga i bärsjalen eller ligga i min famn, han gillade INTE vagnen, sängen,soffan el något annat. Han hade vissa dagar då han åt varannan timme och andra dagar då det kunde gå flera timmar, var tredje el mer, innan han ville äta. På kvällarna kunde jag lägga honom kring 19-20 så sov han till 22-23 då jag oftast la mig, då åt han och sov sen för natten.. med varierande antal nattamål. När de är så små som Ellie så är det inte jätte lätt att få till rutiner kring sov och mat tider, det blir bättre och lättare inom ett par månader.



Massa kramar till er!

2011-05-18 @ 21:01:27
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Sandra

Det är så olika, men när Vilja är vaken äter hon ungefär varannan timme. På nätterna blir det mer sällan. Vi har ingen rutin ännu när vi lägger henne. Ofta så lägger jag mig med henne vid 22-23 och då ammar jag henne. Ersättning får hon tidigare på kvällen. Hoppas att det inte är någon fara med ögat. Kram från Sandra

2011-05-18 @ 22:54:04
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: emma

Bra jobbat Ellie! :)



Leia sover oftast mycket på dagarna och inte lika mycket på eftermiddag/kväll, då blir hon lit ekinig och vill äta HELA tiden också. Mjölken är ju tunnare på kvälen så det är bara att äta på. Hon brukar somna vid bröstet runt 22.

2011-05-20 @ 18:41:52
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0