dont cry little baby..

Foto: Ellie i sin vagga
Ett inlägg som kanske är roligare för er som har små bebisar och kanske känner igen sig eller så eller vill ha tips på vad man kan göra mot magont/gaser på en bebis.
Oj oj oj! För här har Ellie SOVIT massa idag!!!
Detta har vi gjort:

Varit hemma och tagit det lugnt.
Jo.. vi har varit ute med hunden på tre lite kortare promenader än vanligt och då har Ellie varit i bärselen alla gånger och sovit.
Vi har bara ammat, har inte gett henne ersättning en enda gång.
Hon har fått Minifom droppar (10 droppar innan måltid).
Hon har också fått Semper magdroppar (5 droppar totalt idag).
Jag har testat en ny amningsställning (googlade på nätet) för att undvika att hon sväljer så mycket luft.
Jag sätter henne över ett av mina lår och så sitter hon nästan upp och ammar .
(inte på bröstet över låret hon sitter på, utan det andra)
I denna upprätta ställning skall hon tydligen inte få i sig lika mycket luft, och jag tror allt att de stämmer!!
Hon har inte gnällt en enda gång under amning och velat rapa.
Däremot har hon "vädrat" sig massa istället. Lilla gumman haft så ont i magen av alla gaser...
När hon sitter så här och ammar så får hon ett skönt tryck på magen så det trycker väl på där nere..
Hon har inte gnällt någonting!!!!
(Jo.. okej hon skrek lite när hon bajsat ner hela sig (bokstavligen) eller när hon vaknat vrålhungrig. )
Igår skrek hon nästan hela dagen för hon hade så ont i magen stackaren. Skönt att hon fått lugn och ro och massa sömn idag då!!
Mitt hjärta vad jag älskar dig!!

By the way: Nu är det bara 5 kilo kvar till vikten då jag hade när jag skrev in mig på MVC. Men min hormon rand på magen lyser starkt fortfarande... Någon som fick bort sin snabbt?? Jag har hört att man ska undvika solen precis som med pigment fläckar, någon som vet?

Kommentarer
Postat av: angie

men gumman ååååh.... va bra!!!! Lilla älskade ellie.... den lilla magen.... Hoppas hoppas att det kommer att fortsätta som idag! Duktig du e Marika!!!

2011-05-26 @ 21:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0