ME AND MY BEST FRIEND













Vilken känslomässig dag detta kommer bli... sista dagen på jobbet... och jag ska gå hem på mamma ledighet..

Min bästa vän Maria kom precis till mig med ett paket med dessa söta saker som ni ser ovan.

Låt mig berätta om mig och Maria, min bästa vän.

När jag var nio år och gick i tredje klass så kom Maria till min klass.
Jag minns när hon steg in i klassrummet och Maj- Britt vår lärare presenterade denna jätte söta tjej.
Tror till och med att jag minns att hon bar en vit klänning.
Men det var först då vi träffades på "torget" som det "blev vi".
Maria kom ut från "Handelsboden" och köpt en påse jordnötsringar. Hennes röda cykel stod parkerad utanför affären och där var jag. Minns inte alls vad jag gjorde. Men där var jag i alla fall.
Och Maria frågade om vi skulle dela på denna påsen jordnötsringar. Hon var generös redan då.
Vi promenerade till min gård och satte oss vid bänkarna framför gungorna, klätterställningen och allt det där som finns på en lekgård. Jag minns hur Maria satt på räcket på bänken med fötterna på sittdelen och jag satt på bordet med fötterna på bänkens sittdel. Där satt vi mitt emot varandra och åt dessa jätte goda jordnötsringar i värmen och "fann varann".
Sen dess har det varit "Maria & Marika"- "Miren & Minen - "Max & Little".
Visste till exempel ingen vem Maria var, så sa alla, -Jo men du vet Maria och Marika? Då visste dem direkt.
Vi gick i likadana kläder ända upp till högstadiet. Vi ville vara systrar/tvillingar.
Vi har gått i samma klasser, skolor, utbildningar, arbetat på samma arbetsplatser.
Vi började på OBS Bäckebol tillsammans där vi stod och sålde korv och glass, sen jobbade vi på JC ihop i flera år, sen jobbade vi på NK tillsammans och nu sitter vi idag och jobbar med samma passion som vi delar,
med mode, kläder, inköp på Gina Tricots huvudkontor.
Vi har rest till Rhodes i Grekland tre gånger tillsammans och hälsat på hennes underbara pappa.
Vi har haft samma intressen livet ut.
Vi är olika men ändå så lika och kompletterar varandra perfekt.
Vi gjorde/gör allt tillsammans. Vi känner varandra utan och innan. Har så mycket fantastiska minnen tillsammans.
VI har alltid sagt att vi skall ha barn samtidigt också så klart och gå där med våra barnvagnar, och bo med våra familjer nära varandra, följas livet ut.
Och nu är vi här.
Varit bästa vänner i 22 år.
Gravida är vi båda två och väntar två liv som vi ska uppfostra och kanske dessa skall bli lika fina vänner som vi varit och
så klart bli lika fina individer som vi är.
Och det bästa av allt att är att det bara är 10 dagar mellan deras planerade dagar att komma till världen.
Jag är så oerhört glad över att ha Maria som min bästa vän och jag älskar henne som en syster.
Och jag ser så fram emot detta liv som nu väntar framför oss.
Vilken vår och sommar vi har framför oss till att börja med!!

Älskar dig min Miren, Little, Maria.









Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad fantastiskt mysigt! Visst är det underbart med fina vänner.. :)

2011-03-25 @ 13:56:49
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Rebecca

Blir tårögd när jag läser om kärleken till varandra! Och vi andra som växte upp runt er visste väldigt tidigt att ni två skulle följa varandra i livet. En underbar resa med era bebisar väntar och är dom det minsta lika er så får dom säkert ett lika vackert och stark band till varandra som du å Maria! Kram

2011-03-25 @ 16:10:41
Postat av: angie

Blir lite tårögd här... Mina fina vänner! Är så glad för er skull! Att ni har varandra! Precis som jag & Emma, var gravida samtidigt, och Elvin & Hilma är bästa vänner nu! Häftigt!

Mysigt att prata med dig innan gumman! Hoppas att glassen var god på jobbet! :)

Puss Och ha en superskön helg! Början på din mammaledighet!



Love angie

2011-03-25 @ 19:14:55
Postat av: Jessika

Härligt att läsa :)! Min man Daniel minns er från gymnasiet! Själv har jag kvar Jenny som kompis ändå sedan dagis så jag förstår precis hur du känner! Man vet ALLTID var man har varandra.



Kram o lycka till med bebisen

2011-03-25 @ 19:15:30
Postat av: Lisa

men åh vad fint! det är verkligen få förunnat med sådan vänskap.

2011-03-25 @ 20:45:30
URL: http://lillymaria.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fina vänner är underbart. Härligt med lite ledigt, då är det snart dags.

2011-03-26 @ 17:57:05
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Linn

Hej Marika! Vad otroligt fint skrivet av dig Marika, kul att läsa "er" historia även om jag hört den förut :)!!! Så otroligt kul attfå dela denna period i ditt liv med en så fin vän.



När jag väntade Ida för 11 år sedan minns jag hur ensam och rädd jag var ...... kände givetvis en enorm glädje men jag hade ingen att prata med av mina vänner eller på Jc då jag var ensam och först om att skaffa barn så tidigt. Passa på och njut ihop med Maria för ni kommer att ha det underbart ihop med era små:)



Stor varm kram till den vackraste finaste tjejen!!!

2011-03-27 @ 10:16:26
Postat av: marika

rebecca- stor kram!

angie- STOOR PUSS & KRAM! Helgen var väldigt skön, knappt sovit i natt, hade sådan "nervös känsla" i går kväll och la mig halv ett... var väl konstig känsla att inte gå till jobbet idag...

jessika- gör han?? men vilken skola/klass gick han i?

linn- gud är det 11 år sedan..... vad fort tiden går!!

JC tiden ändå... =) Kul att du tycker om att följa mig och min blogg. STOR KRAM!

Postat av: Jessika

Daniel gick ett år över dig på Ester Mossesons och läste inriktning kök.

2011-03-28 @ 09:42:19
Postat av: Maria

Ni ska vara SÅÅÅÅ glada att ni har varandra!! Men det vet jag ju att ni är :-)

Jag var väldigt ensam om att få barn när jag fick mitt första barn för 12 år sen. Men sen var jag ju oxå rätt så tidig med att få barn. Nu när jag fick mitt tredje barn så fick min bästis sen 27 år tillbaka (shiiiit vad gammal jag blev helt plötsligt) barn 3 månader innan mig.. hade varit fantastiskt kul om det inte vore så att hon bor i sthlm. Hade hon bott närmare hade vi kunnat ha det precis så bra som du och Maria och era små kommer ha :-)

Lite avis är jag allt ;-)

Kraaaaaaam!

2011-03-28 @ 17:04:22
URL: http://livetmedtre.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0