Ellie-Pelli-Snälli

Foto: Ellie i bara blöja utslagen av värmen på mammas bröst
Foto: Ellie i pappas famn

Oj vilken underbar helg vi har haft! Det har varit så lugnt och avkopplande och det speglar av sig på min lilla tjej.
Hon är så härlig och inte alls skrikit som förr. Och jag får henne att somna hur lätt som helst och jag kan lägga ner henne så hon sover själv.
tack för alla tips!! filttricket gör susen...
Men viiilken värme!! Inte lätt med en liten på snart 2 månader i den värmen...
Hur har det gått för er med era små i denna värme??
Ellie har varit jätte lugn, snäll och sovit massvis, men jag har hört om
andra bebisar som varit otröstliga och velat äta mycket oftare. Ellie äter ju redan oftast varannan timme så jag har inte märkt någon skillnad :-)
Svårt däremot och veta hur man ska klä henne eller hur tjock eller tunn filt man ska ha i vagnen.
Hur klär ni era små?
Men så hon växer lilla Ellie! Inte klokt. Ska bli kul att se på BVC på Torsdag hur hon vuxit på längd och i vikt.
Hon skrattar nu så fort hon ser mitt ansikte när hon vaknar. Underbart som mamma när ens bebis känner igen sitt ansikte.
Nu är vi tillbaka hemma igen i alla fall och min lilla stress kommer automatiskt tillbaka...
Jag försöker och ta allt med ro, men min hund kan lätt stressa upp mig genom att följa varje steg jag tar här hemma.
Det är svårare än jag trodde med nyfödd och hund.... Hur får ni ihop det ni med barn och hund?
By the way: Skall samla och svara på era frågor i ett inlägg här på bloggen. Kommer strax!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken söting! Gillar hennes pike' starkt :)

2011-06-07 @ 20:56:31
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag brukar bara ha några trosor på Vilja och något tunnare upp till. I dag började vi lägga en termometer i vagnen för att se hur varmt det blir där. Jag har tur att det är "Henriks hund", så han tar huvudansvaret för henne och jag rastar henne endast en lång stund en gång per dag, resten tar han. Annars hade jag blivit tokig. Kram

2011-06-08 @ 21:51:47
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0