Sov du lilla Ellie ung

Foto: Ellie på BB

Peppar peppar!!!
Men lyssna på detta.
Sen jag slutade amma så har Ellie somnat på kvällarna och sovit så här på nätterna de senaste dygnen:
Tisdag-
Bytte till pyjamas vid nio.
La henne "grodan style" på mitt bröst och mata henne. La henne i spjälsängen så hon fick flaskan med sista dropparna där. Somna med flaskan i munnen vid tio.
Vakna fyra!! Gjorde samma procedur. Hon somna i spjälsängen. Vakna halv åtta nästa gång. La henne bredvid mig i sängen och mata henne. Somna hon. Jag gick upp och fick dricka morgon kaffet i lugn och ro.
Underbart.
Onsdag-
Bytte till pyjamas vid åtta.
La henne "grodan style" på mitt bröst och mata henne. La henne i spjälsängen så hon fick flaskan med sista dropparna där. Somna med flaskan i munnen vid nio.
Vakna halv fyra!! Gjorde samma procedur. Hon somna i spjälsängen. Vakna igen vid sex. Men mata inte henne utan fick henne att somna om igen. Vakna vid sju igen.
La henne bredvid mig i sängen och mata henne. Somna hon. Jag gick upp och fick dricka morgon kaffet i lugn och ro.
Underbart.

Torsdag- (i kväll)
Bytte till pyjamas halv åtta.
Har matat henne, vaggat som en tok men nu sover hon i spjälsängen sen fem minuter tillbaka.
Vågar jag hoppas på att hon sover till fyra igen?
Peppar peppar men hoppas hoppas!




Kommentarer
Postat av: Lindsey

Skönt att hon (och däremed du och klas) får sova så gott om natten... Det är värt så himla mycket. Glad midsommar!!

2011-06-23 @ 21:27:46
Postat av: Rövarmamman

Första gången jag kikar in mysig blogg du har:) å vilken fin liten sötnos:)



Vad skönt att ni får sova båda två:) jag tror du vågar hoppas att det sker i natt igen;)

Mina två små hamnade ofta i olika tillväxtperioder o ville ha mera mat under natten ju äldre de blev, så passa på o njut;) hihi



glad midsommar till dig! Kram

2011-06-24 @ 08:47:54
URL: http://Roxenmo.se
Postat av: mini

åå jag hoppas lilla ellie hittat en fin nattrytm så ni får sova länge och ordentligt båda två. jag minns de där nätterna...kramar till fina er och finaste midsommar till er! mini

2011-06-24 @ 10:19:45
URL: http://mamamini.blogg.se/
Postat av: marika

SV:



Lindsey- Tack detsamma!



Rövarmamman- Kul att du hittat hit och tycker om min blogg! Ja du.. jag skulle aldrig sagt de där (peppar peppar hjälper aldrig) , men i natt vakna hon oftare :-)



Mini- Tack detsamma fina fina ni.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0