ciao bella!



Foto: Jag som roar mig med att prova kläder.
K har sett mannen på gatan bakom the sartorialist, fotat självaste Roberto Cavalli, är i en värmande sommarhetta, får se och känna på nästa års trender, se inspirerande snygga människor, dricka italienskt kaffe....
Jag är inte alls avundsjuk. Inte alls.
Här hemma kämpar jag på med en 2 månaders bebis och hund.
Det är jätte kul och super easy and breasy!!
Nä.. men jag ska inte låta som en bitter -piiip-.
Det funkar. Jag är rätt duktig tycker jag som kämpar på så..
Men när kopplet trasslar in sig i hjulen på vagnen så jag knappt får loss det, eller när Tindra helt plötsligt börjat dra så in i -piip- efter andra hundar, då blir jag jäkligt irriterad.
Jag älskar min doggi lito Tindra (världens finaste och snällaste) men alltså...
jag visste nog verkligen inte bara hur svårt det skulle vara att ta hand om både hund och bebis på dagarna......
Nog om klagandet.
Vi har annars haft en bra dag i dag. Umgåtts med Pia och Ebbe, och fått en del rejäla promenader.
I kväll började jag med nya kvällsrutiner för Ellie. Vi ska börja läsa saga!
Jag tror hon gillade det jätte mycket. Hon gäspade, tog in handen i munnen och gotta sig och ibland hörde jag flämtande flin från henne.
Jag la henne på rygg på mitt bröst så hon ser bilderna i boken och så läste jag med en mycket inlevelserik röst.
Små grisarna fick väldigt piiipiga röster och stora stygga vargen fick en rätt töntig men för Ellie tror jag rätt mööörk och stygg röst.
Detta skall vi fortsätta med. Super mysigt!
Min pappa kunde hitta på egna små historier minns jag för mig, men mest läste han högt ur min favorit:
Kalle Anka.
Jag läste Kalle Anka jämt. Och överallt.
Sen minns jag så väl när pappa hittade på någonting om en häst och så använde han handen som en galopperande snabb häst.
Då skrattade jag minns jag. Min pappa världens goaste och roligaste.
Vi hade sån mysig kväll igår. Love you.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du kanon duktig!! Och när somliga dar bara är så där jätte pytton...då får man gnälla å klaga annars orkar man inte. Vi har ju faktiskt världens svåraste jobb- att vara förälder( å att samtidigt ta hand o en gosig hund är mer än va jag hade klarat), men shit vad roligt å givande det är:D Bamse kram till snyggingen på kortet!

2011-06-16 @ 08:39:26
Postat av: Evelina - BF 5 juli

Shit, jag förstår dig! Jag hade inte heller varit avundssjuk...inte alls, inte det minsta... Varför skulle man liksom?! :P



Vilken fin klänning du har! :) Jag tycker du verkar göra att superjobb om dagarna! Ta hand om er...

2011-06-16 @ 09:18:34
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Pappa/Morfar.

Haha. den galopperande hästen minns jag, du skrattade så mycket varje gång. puss love you.

2011-06-16 @ 09:46:50
Postat av: angie

DU ÄR SUPERDUKTIG MARIKA!!! Vet att du kämpar med hund & bebis! Guuud va snygg du är på kortet! Värsta snyggo-mamman!!! wow!!! Lika fin som alltid.... Älskar dig! Din Angie

2011-06-16 @ 20:58:17
Postat av: Matilda

Du e så fin Marika!! <3

2011-06-17 @ 11:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0