V.40 (39+1)

Foto: av mig


Nu är du 39 veckor gången (eller gravid i 40:e veckan, om du föredrar att räkna så).
Barnet:
Bebisen är nu fullt utvecklat och kan lämna sin trygga tillvaro i livmodern. Ge barnet all din kärlek och omvårdnad. Nästan allt fosterfett är borta och 15 procent av kroppen består av fett.
Mamma:
Snart är det stora dagen här, då du kan krama och pussa bebisen.
Du förväntas föda snart, men endast 5% av alla barn föds på den beräknade förlossningsdagen. Räkna med plus/minus två veckor. Om förlossningen behöver sättas igång så sätts den igång på BB i vecka 42.
Pappa:
Nu är det snart dags! Ta väl hand om varandra den tid som är kvar så att ni är starka och utvilade då den stora dagen kommer.
Källa: Baby gruppen- iphone app, babycenter.com

---

Besök hos MVC idag:

Bebisen har nu fixerat sig (huvudet har trängt ner sig i bäckenet och huvudet är inte längre ruckbart)

Bebisens hjärtljud: (har sänkts) 138
Symfus/Fundus mått: 37 (-0.5 cm än sist för att magen sänkt sig)
Min viktuppgång: 21 kg
HÄR ser du vad som sades sist jag var på MVC.

--


By the way 1: Köpt mig nya svarta Hunter stövlar då mina gamla gröna är helt utslitna. Och jag som matte och snart mamma kan inte leva utan gummistövlar.

By the way 2: Fick mail från en tjej som gick i vår magplask grupp, hon fick sin bebis samma kväll som vi plaskade sista gången tillsammans. Bebisen kom 24 dagar för tidigt, (omföderska), 3200 g, 50 cm lång pojke. Roligt! Och stort grattis!!
Och jag som hade beräknat BF först.....


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi hade också beräknat datum först i gruppen, men fick näst sist. Ändå gick vi endast över tre dagar från BF.

2011-04-07 @ 02:53:58
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: marika

oj... ja de där "datumet" borde man inte ens få. kanske varit bättre om man fått ungefärlig vecka. men det är 5 dar kvar så jag ska inte ropa hej än... kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0