READY


Foto: lånad från tantjohanna
Nu är vi så redo vi kan bli på att denna lilla bebis skall komma ut till oss.
--

INKÖPSLISTAN:


x=check!
spjälsäng x
madrass x
täcke x
kudde x
påslakan x
örngott x
lakan x
spjälsäng skydd x
barnvagn x
liggdel barnvagn x
regnskydd vagn x
mobil till säng -
mobil till vagn -
kudde till vagn x
täcke till vagn x
filt till vagn x
påslakan/örngott/lakan till vagn x
skötväska -
filtar x
vagga x
påslakan/örngott/lakan till vaggan x
kudde vagga x
täcke vagga x
bilstol x
gosedjur x
solskydd bilen -
skötbord x
skötbädd x
handdukar x
våtservetter x
baby bad tvål x
barn olja x
baby powder x
nappar x
babysitter x
sago böcker x
sång böcker x
blöjor x
feber temp -
haklappar x
nässug x
mini apotek baby/mum x
nappflaska
x
babykläder x
babygym
bärsele
--








--
BB-VÄSKAN:

* "Slappe" kläder till mig själv. Inklusive en zip hood tröja.
Fick tips av min vän Pia att en sådan tröja är grymt om man inte har något amningslinne tex.
"Zip down och ut med bröstet, perfekt och slippa blotta magen."
* Amnings-bh
* amningskupor
* Ny inköpta trosor (big size!)
* Schampoo/Balsam
* Linser och linsvätska
* Handduk (stor och liten)
* Morgon rock.
* Tjockare strumpor
* våtservetter
* bindor
* blöjor
* nappar (måste tydligen gömmas för barnmorskorna)
>* filtar
* bebiskläder
* gosedjur
* förlossningsbrev
* blodgruppspapper
* "mina första år" boken
* kamera med laddare
* mobilladdare
* tuggummi
-
Bilstol står redo vid väskan, och i farten kommer vi också slänga ner:
* tandborste, tandkräm.
* leg
* mat/fika
* klas ombyte/hygien produkter
* min hygien neccessär+hårborste+hårband
--
Nu har jag packat lite mer än vad som behövs, men det är medvetet!
Jag hatar att "åka" eller "vara" någonstans och ångra att jag inte hade det med mig.
Foto: Jag och Klas på Liseberg, bara en vecka innan vi tog gravditetstestet som visade positivt!
--
By the way 1: Är det någon som vet om man kunde använda sin mobil, lyssna på Spotify till exempel på BB?

By the way 2: Tack fina Johanna för att du tänker så på mig så du till och med bloggar om mig, se HÄR. Puss!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja redo är ni allt! Jag hade ett singelrum så det var inga problem men får man ett rum med 4a bäddar så kanske det e svårare men då får man väl ta till lurarna:)Kram

2011-04-07 @ 11:15:16
Postat av: Sarah

Hahaha hur lange tankte du stanna pa BB? Jag hade oxa med alldeles for mycket grejor 1:a gangen. Hellre det an att behova sakna nagot eller hur. Lycka till med allt!

2011-04-07 @ 11:23:11
Postat av: Emma

Nu är det bara att hålla tummarna!! :) hoppas den kommer snart..

2011-04-07 @ 15:15:57
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Marika

Sarah- ha ha ja vet!

2011-04-07 @ 15:24:12
Postat av: anna

En amningsnapp eller vad de heter, som en plastbröstvårta man sätter på sin egen, jättebra att ha med om man skulle bli sårig på bröstvårtan el om bebisen inte får grepp om din bröstvårta, jag har inte kunnat amma nåt av barnen utan den.

2011-04-07 @ 20:57:27
URL: http://salhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0