Frågor man får som gravid

Foto: från HÄR
- Hur mår du då? Jag: Jätte bra (och tänker: varför skulle jag inte göra det jag är ju så lycklig så jag nästan spricker?)
-Mår du illa och spyr och så? Jag: Nej, eller jag mådde väldigt illa när jag var i Hong Kong och Dhaka.
- Är Klas glad? Jag: Oerhört. (och tänker: varför i h-lvete skulle han inte vara glad och han är ju världens lyckligaste SÅ KLART)
- Hur känns det? Jag: Spännande.
- Är du sugen på något speciellt? Typ som saltlakrits? Jag:  Apelsinjuice var jag galen i början, nu är det mjölk jag häller i mig.
- Ska ni bo kvar där ni bor? Jag: Ja vi kommer bo kvar i alla fall första året ser det ut som nu.
- Har du gått upp i vikt något? Jag: 2 kg cirka
-Vilket kön vill du helst ha? Jag. Spelar verkligen ingen roll. (och tänker: hur kan man ens önska något utav det? det är ju ett barn man vill sätta till världen oavsett kön)
- Har du känt barnet i magen? Jag: Inga sparkar det är lite tidigt men jag har känt "piggande" och lite "bubblande" kan man säga. Det är nog barnet tror jag!
- Skall du kolla vad det är för kön? Jag: Nej, jag vill inte veta. Det skall bli en överraskning som tillhör förlossnings spänningen tycker jag. (tänker: men jag förstår om andra vill veta för planering etc)
-Vilken vagn skall ni köpa? Jag: Vi har köpt vagn redan. Det blev en Mountain Buggy Urban Jungle, svart.
-Har ni några namn valda? Jag: Yes.

Kommentarer
Postat av: Ferferi i Göteborg

Tänka sig! Så fint. Vad glad jag blir. Finns nog inte en finare nyhet. Stora gratulationer till dig och mannen din till en sådan lycka! Jag önskar er allt gott. Glad även att se att du är tillbaka. Du var saknad!

2010-11-09 @ 23:25:33
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0