min oerhört fina vän

Foto: av mig på Pia och Ellie

Idag har jag haft en lite jobbig dag...
Var på BVC där det visade sig (som jag befarade även om jag ammar mycket oftare än normalt) att Ellie inte går så mycket upp i vikt (hon ligger på kurvan men ska ju helst ha gått upp mer än vad hon gjort). Så vi ska testa att ge ersättning nu i mellanåt. Min barnmorska på BVC tror det bara kan bero på min mjölkstockning. Inget fel på mjölken, det finns ju massvis. :-)
Men vi ska testa detta nu denna veckan så ska vi väga henne på fredag igen och hoppas på resultat.
Och så har väl Ellie känt av att jag varit ledsen idag så hon har också varit ledsen så klart... Inte lätt det där.
Då kom min fina fiiiiina vän Pia (som hade samma "problem" med sin Ebbe) hem till mig och var ett enormt stöd (och hade med sig massa "rolls royce" flaskor.)
Pia du är en helt fantastisk vän!!
Älskar dig så

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag hade samma problem med Vilja i början och vi började ge henne 60 ml ersättning två gånger per dag. Jag gav det alltid direkt efter att jag hade ammat, så att hon inte skulle bli så mätt att hon inte ville äta från mig, så att mjölken skulle sina. Av sig själv verkar mjölken ha blivit mer näringsrik och sist hade hon gått upp så pass bra att jag har valt att plocka bort ersättningen helt (får se om jag får ångra det på nästa BVC-kontroll...) Hoppas att det går bra för dig. Kram

2011-05-10 @ 21:05:09
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Du är inte ensam vännen, jag hade samma problem med en av mina flickor men när jag fick kompletterat med lite ersättning blev det en mycket nöjdare liten dam å en oerhört nöjd mamma.

Håller alla mina två tummar för att Ellie har ökat tillräckligt till på fredag.

Kram

2011-05-11 @ 07:14:02
Postat av: angie

Pia e en underbar vän! <3



puss på er båda!

2011-05-12 @ 17:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0