grandmas intuition




Foto: av mig

Min underbara mamma köper så klart små kläder till knodden i magen. Jag har bland annat fått denna söta Polarn & Pyret bodyn av henne.
Hennes yngsta dotter (som är en kopia av henne, jag erkänner själv, jag är så fruktansvärt lik min mamma)
ska ju ha barn!
Jag har ju också väntat lite längre än mina syskon att skaffa barn.
Min syster blev mamma första gången när hon var 16.. Hon har 3 barn, 2 pojkar och en flicka.
Och min bror var 22 år första gången han blev pappa. Han har 4 barn, (2 flickor och 2 pojkar) + 2 ingifta barn. Hans fru bloggar HÄR.
Så kommer (jag) lilla syster och blir gravid vid 30 (blir 31 en månad efter bebisen föds).

Mamma håller också på och "renoverar" en gammal vagga som alla hennes barnbarn vaggats i.
Alla barnens namn skall skrivas in på huvudgaveln. Så nu skall våran lilla knodd inviga "nyrenoveringen" av denna vagga. Våran bebis namn får mamma skriva in lite senare...
Ska få se vaggan nästa helg... :)

Nu är det i alla fall så att det mamma har köpt till bebisen hittills:
Filt, lakan, kläder etc:
allt går i nån blå nyans eller har något blått i sig!

För min mamma är stensäker på att det är en pojk som tittar ut snart. Hon säger att jag ser ut som hon gjorde när hon väntade min storebror (hennes första barn).
Och min syster fick också pojk först. Så hon är bara helt säker.

Det är verkligen roligt att hon är så säker, och blir det en pojke som tittar ut snart så måste jag ju alltid lita på "mormors" intution.

Eller hur?
:) :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi tror också att det är en pojke i min mage, så vi har också fått mycket i blått... :) Men en tjej klär också bra i blått :)

Vad roligt med vaggan, vill gärna se en bild senare. Ha en fin torsdag.

2011-03-17 @ 10:05:49
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: emma

haha, vad rolig hon är! fast mörkblått är ju en fin färg till vilket som. :) Vad tror du själv?



förstår om du känner dig sen i en så familj där barnafödande har kommit tidigt. Fast nu får bebisen kanske mer uppmärksamhet för de andra barnen är lite äldre? :)

2011-03-17 @ 10:53:31
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: marika

sandra- ja men visst klär en tös i blått!! ska lägga upp en bild på vaggan sen!



emma- ja men uppmärksamhet tvekar jag ingen sekund att vår bebis kommer få =)!!

mamma bor centralt som jag gör, så vi kommer ha nära till varandra.

pappa (jag är hans enda barn) är helt till sig och kommer göra allt för detta barn barn (som han gjorde för mig, jag är ju pappas flicka).

svärmor och gammelfarmor- det är deras första barn barn och Klas är enda barnet så där kommer vi bli överröste av uppmärksamhet :)

Postat av: lejnox

jag tänker klä min bebis i blått också, oavsett kön. blått, grönt, vitt, svart och grått typ. är mer åt "killfärger" än rött & rosa...

2011-03-17 @ 19:26:10
URL: http://lejnox.blogspot.com
Postat av: ♥ Erika - Mamma till två små ♥

tack :-) åh vad mysigt med bebiskläder! var bland det bästa jag visste att tvätta och vika fint inför bebisarnas ankomst ;-)



Trevlig kväll! kraam!

2011-03-17 @ 21:00:16
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Max&Little

Jag tror stenhårt på en liten flicka!! Det måste du hälsa gittan hi hi!! Det kommer komma ut en liten mini Marika/gittan -:) kram

2011-03-18 @ 17:49:23
Postat av: marika

så roligt maria att du har namnet "max&little" :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0