DAGENS BEBIS

Foto: Ellie, Olivia

Idag är det exakt två veckor kvar tills vi ska semestra nere i Falkenberg.
Vi längtar så till att lämna stan..
Läste Emmas inlägg om att hon saknar stan nu när hon flyttat till Alingsås.
Och hennes för och nackdels lista är bra. .
Men nu sen när jag fick barn så ser jag på boende på helt nytt sätt. Jag vill inte bo kvar i stan. Jag bryr mig inte om jag har närhet till cafeér eller butiker. (Jag tycker ni gjort helt rätt Emma.)
Jag vill ha uteplats eller trädgård. Jag dricker hellre min kopp kaffe på min veranda om jag hade haft någon.
Jag vill öppna fönstret och höra fågelkvitter. Jag vill lägga Ellie på gräset utanför hemmet. Jag vill ha sandlåda.
Jag vill ha en gunga. Jag vill ha en skog i närheten där vi kan plocka vitsippor eller svamp. Bygga koja.
Jag har inte ens en lekplats i närheten av var jag bor... Och jag gillar egentligen inte ens Slottskogen.
Visst det kommer bli en monster stor och grym lekplats där snart. Men den kan man ju besöka då och då så den blir ännu mer speciell, man behöver ju inte bo där för det.
Hur bor ni?
By the way: Body KappAhl, Byxor KappAhl, Strumpor H&M





Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Vilken liten sötnos =)

2011-07-09 @ 22:49:43
URL: http://saratilling.se
Postat av: Tanja

Åh, vad jag känner igen mig! Vi har letat hus nu ett tag men inte riktigt fastnat för något. Bor i en superfin lägenhet i Johanneberg men saknar också uteplats och lite gräs. Slottskogen gillar jag inte alls och Skatås är för meckigt att ta sig till. Och om några år när lilla Ruben vill leka med sina kompisar vill jag kunna släppa ut honom utan att vaka över varje steg, för bilar och annat.

2011-07-09 @ 22:57:48
Postat av: Maria

Som föredetta stadsbo, bodde ju i närheten av var du bor nu i 12 år, måste jag säga att jag Ä L S K A R att ha hus och bo på ett lugnare ställe.

Det är så underbart att slippa "fintväderstressen" som man alltid kände i lägenheten. Så fort det var fint väder och barnen ville ut så var man verkligen tvungen att packa med sig halva bohaget och gå hemifrån i flera timmar. Nu öppnar jag bara altan dörren och vi kan vara hemma i flera dagar utan att det känns .. vi älskar alla att vara hemma!

Mina två större barn växte ju upp mitt i stan och nu när jag jämför hur Dion får växa upp så känns det sååå bra. Han rycker inte på ögonbrynen när han ser hästar och kossor men skriker högt av glädje då han får se en spårvagn ;-)

Vi bor i en villa i Lilleby och har gångväg till havet.. Fantastiskt!

Och även om jag i hjärtat nog ändå är en storstadsmänniska så är det precis så här som jag vill att mina barn ska växa upp.



Vi brottades med tanken på hus i många år innan vi tog beslutet och det har vi inte ångrat en sekund!

Kommer inte ni heller göra om ni väl bestämmer er :-)



Kramar!!!

2011-07-09 @ 23:15:20
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Madeleine

Fina lilla Ellie, man blir så glad när man tittar på det lilla livet.

Vi bor i radhus här i Göteborg, vi var lite kluvna till hur och vart vi ville bo så vi kände att ett radhus var en fin start för oss, å så får vi se om ett par år om vi vill ha mer trädgård osv men just nu passar det jättebra.

Kram

2011-07-10 @ 19:20:23
Postat av: Rebecca

Jag bor ju på landet, och visst älskar jag huset med en fantastisk altan. Jag saknar dock att kunna promenera till någon form av centrum, känns lite jobbigt att behöva ta bilen för att bara handla en mjölk. Men sommartid är det jätteskönt att bara vara på altanen. Du kan väl hänga på Jenny och komma och hälsa på nån gång! Kram

2011-07-10 @ 19:39:48
Postat av: mamsen

Älskar dig.Din önskan slår in .Tålamod gumman.

2011-07-10 @ 21:15:58
Postat av: Emma

Ni får komma å hälsa på snart! :)

2011-07-11 @ 10:57:20
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Sandra

Hon är så himla söt :)



Jag håller med dig. Jag vill inte heller bo kvar i stan, vi bor ändå ganska bra med lekplatser och natur ganska nära, men det är ändå i en lägenhet. Vi ska ut på landet, snart hoppas jag.

Kram

2011-07-12 @ 09:11:11
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Nina

Men vilken sötnos =)

2011-07-14 @ 22:21:16
URL: http://petitfashion.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0