first laundry ever

Foto: av mig
Det är ju första gången i mitt liv som jag tvättar enbart massa bebis kläder!
Känslan att hänga dessa små, små kläder är oerhört stark.
Jag känner mig så stolt och kan bara le.
..
Ni vill väl veta hur det gick på MVC idag?
Mitt blodtryck: 120/60
Bebisens hjärtljud: 153 (jämna och fina)
Symfus/Fundus 37,5 cm
Min viktuppgång: 19 kg
Hon är så rolig min bm. Idag var också en studerande barnmorska med, hon skall vara med nästa vecka
(om inte bebisen kommit).
Vi pratar ju om väldigt privata saker som jag inte riktigt känner för att dela med mig här på bloggen.
Men ibland önskar jag att jag kunde dela med mig av min bm:s härliga kommentarer! Några härliga skratt får jag allt varje gång.
Men hon säger verkligen så söta saker till mig varje gång.
Ni läste väl det hon sa sist?
Idag gav hon mig massa komplimanger som att jag alltid ser så fräsch och pigg ut.
Magen kommenterar hon varje gång att den är väldigt fin...
Idag när hon kände efter huvudet (som fortfarande är ruckbart) så säger hon att hon tror det är liten bebis....
Hmm, ska bli väldigt intressant detta alltså att få se det lilla knyttet snart. Sist var ju kommentaren annorlunda..
Jag fick också känna efter huvudet själv.
Helt fantastiskt! Där var det pytte-pyttelilla huvudet långt ner i mitt bäcken.
Är väldigt öm där nere nu så vi fick ta de försiktigt.
..
By the way: Fick mail från ett par i vår föräldragrupp. Dem hade samma planerade BF som oss, 12:e April men deras bebis tittade ut lite tidigare än planerat. En pojke kom istället 21/3, 2,9 kg och 48 cm lång.
Förlossningen hade gått väldigt bra (skönt o höra). Vi skall ha en återträff i Juni allihopa.
Men nu är då första bebisen född tydligen! Roligt!




Kommentarer
Postat av: Mir

Åååå så sött jag dör!! Dessa små kläder och tänk att det är din och klas lilla kärlek som ska få ha dom på sig!! Lycka!! Vad skönt att allt var bra med lilla skatten hos Bm också. Massa kärlek till dig fina bästa vän och till fina klas. M

2011-04-01 @ 16:30:21
Postat av: Hanna

Hej! Ville bara säga att din blogg är inspirerande för mig som också går och väntar på en bebis. Vilka söta kläder du har köpt! Det är svårt att låta bli att shoppa åt bebben :)

2011-04-01 @ 19:28:42
URL: http://hemhus.blogspot.com
Postat av: felicia - 19 år och mamma

kommer aldrig glömma känslan av när jag hängde upp de små kläderna första gången =) obeskrivligt!

2011-04-02 @ 12:47:21
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: marika

hanna- tack så mycket! så roligt att kunna inspirera andra!



felicia- :)



maria- love you

Postat av: lejnox

som små dockkläder ju!

2011-04-03 @ 01:46:12
URL: http://lejnox.blogspot.com
Postat av: Jennie - Stolt matte och blivande mamma

Det blir lite att tvätta innan det ska användas :) och mer får man tvätta sedan när de små liven är födda, tur du bara ska ha en bebis :) haha

2011-04-03 @ 22:36:31
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Visst är det mysigt? :) Och alla dessa söta små strumpor.

2011-04-05 @ 10:02:47
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0