Vecka 26 (25+0)



I morse var vi på MVC!
-Viktuppgång total sen jag skrev in mig första gången den 6:e September, ca: 9 kg. (nu går det fort!!)
-Järnbrist (måste börja äta Duroferon och mer järnrik mat)
-Bebisens hjärtljud lät jätte söta! Och h*n mår jätte bra där inne. Hjärtfrekvensen låg runt 154 slag/min.
-Min mage låg mitt på "mitten kurvan" så den var i perfekt size!
-"Linus på linjen" sa Karin min barnmorska, hon e så skön. (hon ska by the way vandra i Thailand och Borneo en månad, hon är över 50, minst.) Hon visade också en docka i naturlig storlek som bebisen nu är i magen.
Gud alltså, det ligger en sån liten människa i min mage liksom!! Blir helt till mig ibland av lycka!!
Hon berömde också min fina mage, då blir man stolt. =)
-Hon punkterade däremot min ådra i arm en när vi skulle ta blodprov, så jag är helt blå och svullen i armvecket nu. Aj! Tyckte det gjorde ovanligt ont när hon satte in nålen..
-Jag fick moderskapsintyg som jag skall skicka in till Försäkringskassan.
-Vi bokade in oss på föräldragrupp. Första gången (3 besök är det) blir 3:e Februari.
Nu kommer jag gå (2 ggr till) varje månad fram till vecka 33, sen blir det ännu tätare vi besöker MVC inför förlossningen.
Vecka 25+0:
Nu börjar bebisen göra andningsrörelser, även om lungorna inte har någon luft i sig ännu. Sinnena utvecklas fort och man vet, att vid 26 veckor så reagerar bebisar på beröring. Om du lyser en ficklampa mot magen, så kommer bebisen att vända på huvudet – forskare tolkar detta som att synnerven redan fungerar.

Nu ska jag kolla upp magplasket.se

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh jag kan verkligen rekomendera Magplasket! Så jäkla gött! Och avslappnande och skumt på samma gång;-). Do it!



Kram

E

2010-12-29 @ 23:56:00
URL: http://seenthroughmyeyess.wordpress.com
Postat av: angie

fiiiin du eee min vän!!!

2010-12-30 @ 10:35:30
Postat av: Bella

Hittade hit av en slump.



Vackra bild. Fin kombination av mode, inredning, personligt etc. Grattis till graviditeten!

Borås? Vart jobbar du? nyfiken



Jag är född o uppvuxen i Brämhult men bor nu i Gbg... driver eget klädmärke o butik! + gravid i v.29



Kommer tillbaka!

Postat av: marika

Hej bella!



Kul att du hittade hit! Gillar din blogg också som jag var tvungen att kolla in. Kul att följa din graviditet!

Har aldrig besökt din atleje/shop däremot! Kul att driva sitt egna klädmärke! företaget jag jobbar på vill jag helst inte lägga ut här på bloggen.

företaget utgår ju från Borås som du säkert förstått så du kanske kan luska ut det på det sättet :)

jag bor däremot i Göteborg.



vi ses!

2011-01-07 @ 15:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0