kullersten is the shit

Tack Göteborg för alla gator med kullersten!
Jag har vandrat omkring på alla gator jag vet runtom Vasastan med kullersten.
Det är då Ellie är lugn och tyst i vagnen.
Till slut somnar hon.
Men så fort jag kommer på plan mark då börjar hon vakna till liv och skriker.
Hon somnade till slut rätt hårt trodde jag så jag vågade mig på att sätta mig på en bänk och läsa Metro.
Jag hann komma till sida 9 sen vakna hon. Hon börja grimasera så det var bara att gå till kullerstenarna igen.
Då börjar det dugga!! Wiii!! Oh no!!
Halvsprang hem (på kullersten så klart och jag tyckte jag till och med såg ett leende på Ellies läppar).
Sen så fort jag ställde ner henne på golvet hemma kom skriket.
Så nu är hon vid bröstet och ammas och jag försöker äter pasta samtidigt (och bloggar).
Enda ljuden är Ellie som sväljer och jag som halvsmaskar i mig mat.
Nu håller vi oss hemma tills vi ska till BVC sen....
Tror nog vi ska lägga oss i sängen och amma/mysa och titta ut på de gråa vädret.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Stackars dig gumman, jag tror du skall öva med bärselen ändå så hon känner dig hela tiden.

2011-05-04 @ 13:12:44
Postat av: madeleine

ja men eller hur, det gillades hemma hos oss oxå under sova-i-vagnen-perioden.

sätta sig på en parkbänk var inte att tänka på.

kram

2011-05-04 @ 14:12:38
Postat av: Sandra

Vilja var också lite svår första veckorna i vagnen, Baby björn-bärsele fungerade mycket bättre. Har du prövat den? Jag bär med mig den konstant när jag har vagnen. Nu har hon kommit på att det är rätt mysigt att bara ligga i vagnen...

2011-05-04 @ 18:13:00
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Kristina Wilhelmsson

Åh vad mysigt ni verkar ha det! :) Hon är sååå fin!

2011-05-04 @ 20:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0