-"hon är verkligen en liten docka"


Foto: Ellie min lilla docka igår kväll


Foto: Jenny och Ellie igår
foto: Johan, Ellie och Karin nån vecka efter Ellie föddes. Paret som skall gifta sig snart!!
Gud så trött jag e............. Här har det varit full rulle..
I morgon blir de låsa in oss och mysa helt ensamma hemma. Ska gå ut och promenera med en mamma och hennes 9 veckor gamla pojk och hund bara, (vi träffades i parken där jag bor och bytte nr då vi insåg hur mycket gemensamt vi hade!) annars är det vila och lugn och ro som gäller i morgon!
--
På Fredag kommer Veronika min fina vän på besök och bor hos oss hela helgen. Åh så mysigt vi ska ha!
Vi jobbade ihop på JC och fann varandra. Sen flyttade hon upp till Stockholm :-(
Men nu kommer hon till oss och det ska bli så mysigt!!! Saknar henne så.
--
Igår kom Jenny på besök och fick mysa till de rejält med Ellie.
E´ somnade så gott på Jenny´s bröst!
Och tack tack Jenny för de fina plaggen!
(Och tack för att du gjort mig "smått" beroende av iphone appen "words with friends")
Sen var det snabbt möte ute med Maria och Andrea, det börja spöregna så jag fick springa hem.
(Tack Maria för den ursöta Zara klänningen!)
Sen kom Karin (Karin är min vän som skall gifta sig snart, bröllopet som jag har ångest över vad jag ska ha på mig!) hem till oss, jag lagade en snabb pasta rätt till oss och så slappa vi i soffan sen bara.
Och så sjöng vi visor ur barnkammarboken för Ellie.
Fick flera plagg igen! Karin hade du INTE behövt men tack sååå himla mycket.
--
Och idag har vi varit på BVC bland annat, Ellie växer så det knakar!
-4770g
-58 cm lång
Fick en tid för 2 månaders koll med läkarundersökning.
Lena, barnmorskan säger alltid att lilla Ellie är så himla söt och att hon är som en liten docka.  :-)
Då blir mamma hjärtat mitt stolt!!
Sen träffade jag två mammor i Slottskogen och deras små töser från Maria´s mamma grupp.
Maria skulle ju varit med men fick förhinder tyvärr.
Nu är vi hemma och däckat på soffan och väntar på att pappa Klas ska komma hem...
ZZZZzzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Morfar

Du är så söt Ellie, vad jag är glad över min dotter och mitt lilla barnbarn.

2011-05-26 @ 07:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0