Vecka 36 (35+0)


Foto: babycenter

Har idag varit på MVC!
Och våran bebis har vänt sig!  Jippiie! Behöver jag inte tänka på det mer.
PHU!!!!
Först kunde hon inte avgöra med att bara känna med händerna så hon tog in en annan barnmorska för att höra hennes åsikt. Och hon var nästan helt säker på att bebisens huvud var där nere men för säkerhets skull så ville dem göra ultraljud.
Så jag fick se det lilla knyttet igen! H*n "pratade med munnen för fullt och sen så fick vi se en jätte gäsp! Barnmorskan skrattade jätte mycket. Hon blev nästan mer till sig än vad jag blev..
Jag var bara så lättad att bebisen hade vänt sig och att allt såg bra ut.
En liten "livlig" bebis där inne tyckte hon.
Nähä tycker du? Haha, helt galen tycker ju jag... H*n sparkade för fullt när hon skulle lyssna på hjärtljuden.
Hi hi...

Mitt blodtryck 110/60 (inte förändrats)
Viktuppgång 18 kg
Bebisens hjärtljud 150 (inte förändrats)
Symfus/Fundus måttet 35 cm
Blodprov visade bra värden förutom mitt järnvärde som sänkts igen.. 110
Så jag skall börja äta tabletter varje dag igen för att se om det ger resultat till v.37.


Barnet- Är ungefär 34 cm från huvud till stjärt och väger ca 2,8 kg. Barnet äter nu bara upp sig inför livet utanför livmodern. Rörelserna upplevs kraftfullare och tydligare. Du kanske kan se en armbåge eller häl som putar ut mot huden. Du ska känna barnets rörelser varje dag.

Mamma- Barnet har nu förmodligen fixerat sig i bäckeningången. Du kan ha svårt att sova, du behöver vända dig ofta och drömmer kanske kraftiga, tydliga drömmar. Det är mycket som skall bearbetas inför förlossningen och den nya familjen. Fortsätt vila ofta, de sista veckorna kan kännas tunga och långsamma.

Pappa- Nu är det hög tid för er att planera inför förlossningen.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!



Kul att se att allt är bra, min bebis ligger också med huvudet neråt men man vet ju aldrig.. ;)



SV: Jag är ca 1 vecka efter dig, har BF 20 april, så är i 35 veckan men 34+0, jag följer min iphone app.. :)



Ha en go dag!



Kram Kram

2011-03-09 @ 14:34:15
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: marika

jag följer också iphone appen ;-)

2011-03-09 @ 17:04:43
Postat av: Angie

Jippiiiiiieeeee!!!!! Bra bebisen!!!! :)

Skönt för dig att slippa tänka på det mer!

Va häftigt att se bebben gäspa! Måste sett jätte roligt ut!! :D

Ni anade inte könet eller?? ;)



Hörs snart igen va?



Puss & hälsa K! Love u!

2011-03-09 @ 19:46:19
Postat av: helena

åh vad skoj att du lämna fotsår! Nu börjar det närma sig med stormsteg för dig.. själv har man halva tiden kvar!Underbart Fin mage du har:)

2011-03-11 @ 16:28:19
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: marika

Tack Helena!

Postat av: c.w

Hej kusin. va kul o följa dig på blogg,jättefin. tror nog d bor en lita tös därinne i fina magen :-)

kram

Camilla

2011-03-13 @ 13:08:06
URL: http://www.moonstruck.bloggsida.se
Postat av: Jennie - Stolt matte och blivande mamma

Grattis till graviditeten, inte långt kvar nu :)

2011-03-13 @ 16:15:21
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0