HEAVY SHIT



Foto: moi vecka 35 (34+2)

Nu senaste dagarna har det börjat bli riktigt tungt och jobbigt.
Får mycket sammandragningar, känns lite som mensvärk och så blir magen verkligen stenhård.

+18 kilo visar vågen nu. Jag får inte på mig min klocka och skor börjar sitta tight..
Det är nog mycket vatten.
Längtar tills på onsdag då jag ska till barnmorskan.
Nyfiken på mina värden.
Och framförallt nyfiken på om det lilla livet vänt sig.
Tyvärr tror jag inte de, eftersom jag känner tryck uppe under brösten (svårt att andas ofta)  och hickan är högt upp i magen.
3 veckor kvar till jag går hem!


Så här ser jag ut idag. Inte mycket för världen.
.. Jag orkar knappt bry mig vad jag tar på mig på mornarna, jag tar det som går på helt enkelt.

H&M kavaj, Acne tischa, Gina Tricot velour tights, Mentor pjucks.

By the way: Men det är ju fredag!!! Och som jag ska njuta av denna helg!
Enda "måsten" jag har är att köpa en födelsedagspresent till mannen min som fyller år på Måndag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker du är fin! :)



min bebis hade vänt sig och nu vill man ju bara att den ska vara färdigbakad. ;)



ha en go kväll, kram

2011-03-04 @ 14:33:53
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Linn Ekberg

Gud vad lustigt, våra pojkvänner har samma namn och fyller år på samma dag och är lika gamla. Haha. Sjukt!



Kramar!

2011-03-04 @ 14:45:53
Postat av: Ninni

Hej,

Tänkte tipsa dig om dyktekniken om du är förlossningsrädd. Man blir visserligen inte så social men det hjälpte mig att meditera igenom stora delar av förlossningen och fokusera inåt. Jag vet, det låter lite flummig men det är bättre än vad det låter. Så googla det om du tycker det låter intressant =)



Tack för en bra blogg!! Roligt att följa andra blivande mammor =)

2011-03-06 @ 20:17:43
Postat av: Anonym

Linn- ja men gud vad roligt!!! grattis till din Klas då :)

Postat av: Hanna

Nu är det inte långt kvar, längtar!



Vi har fått täcket och kudden till vagnen så vet tyvärr inte vart det är köpt, men tror att jag har sett liknande på jysk.



Duktig du är som klarar av att jobba så långt in i graviditeten. Jag har redan gått hem, blev uppsagd från mitt "riktiga" jobb när jag berättade om graviditeten så jag tog upp ett gammalt extrajobb någon månad men nu har jag gått hem på havandeskapspenning.

2011-03-07 @ 19:04:35
URL: http://hannagerebrant.blogg.se/
Postat av: marika

Ninni- tack jag tar emot ALLA tips!



Emma- skönt att veta att ditt knytte vänt sig!



Hanna- ja duktig och duktig jag skulle ju vilja gå hem tidigare men känner att det kan vara skönt att få en större sista lön innan man börjar få den STORA mamma penningen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0