PICS FROM THE LOVELY WEEKEND

Ute på tidig morgon promenad runt området.
Hoppas ni inte bländas av mina ben.
Ellies pappa dock bländas man inte av blekhet precis...
Jag älskar bära på min lilla snutt!
Ellie sov så gott i vagnen hela helgen. Och nappen har varit hennes bästa vän.
(Alla foton tagna med Iphone.)

Nu skall jag gå upp och fixa risgrynsgröt till mig själv innan mamsen kommer på besök. Ellie sover i sängen fortfarande. Hon är förkyld stackarn!! Inte konstigt hon var extra hungrig igår och lite kinkig.
Gud så hon snörvlat i natt. Jag har inte sovit mycket kan jag säga.. Lyssnat till varje andetag hon tar. Hoppas inte de blir värre, är så jobbigt när hon är så liten. Tar tempen på henne hela tiden och ger koksalt i näsan. Och har kontakt med min snälla barnmorska på BVC. Får se under dagen om vi behöver gå dit och få slemlösande.
By the way: Tyvärr fick jag inte med en enda bild på den mil långa sand stranden... Jag fotade nog Ellie en miljon gånger istället.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Stackarn! förkyld. och nu när det är så varmt ute.

2011-06-08 @ 10:53:15
Postat av: Sandra

Så härligt det ser ut och så fina ni är. Vad jobbigt att hon har blivit förkyld, hoppas att hon snart blir frisk. Jag är jätteorolig inför Viljas första förkylning och hoppas att den dröjer, länge. Kram

2011-06-08 @ 10:58:40
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Linda

Stackars lilla Ellie som är snuvig. Maja var snuvig första gången när hon var 9v och då köpte jag en "näs-frida", (konstigt namn) som man suger ut snoret med. Det hjälpte jättemycket!!

Bara ett litet tips.

KRAM

2011-06-08 @ 11:18:09
Postat av: emma

underbara bilder! ni är så fina!



Skönt att Ellie gillar nappen. Leia bara spottar ut den när man försöker..



ha en fin dag, kram

2011-06-08 @ 11:45:47
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Bella

Vad var det med din amning som fick dig att ersättning?

Eftersom Dani föddes en manad förtidigt förstod han inte att han skulle suga, orkade inte...sen med mina komplikationer och alla mediciner ville jag inte amma. Sa under Danis första manad fick han nästan bara ersättning. Jag fortsatte att pumpa och slängde.

Hur gjorde du med amning och ersättning? Amma du innan ersättning? När antibiotikakuren slutade började jag försöka amma men han at bara nan minut och sen gav vi ersättning enligt en tabell med hans vikt och ggr han at. Tror vi gav ungefär 120 - 150 ml. För att produktionen skulle öka försökte jag amma, amma och amma. Läste i Barnaboken att det kan ta mer än 1 timma att ge mat sa jag trugade, trugade och trugade och sen gav vi bara lite ersättning typ 60ml. Under tva veckor hade jag inget liv utan gav bara mat hela tiden. Han fick suga o suga sa att produktionen skulle öka. Sen tror jag att jag at för lite. Sallad funkade inte. Nu äter jag frukost, lunch med kolhydrater, ett rejält mellanmal och middag med kolhydrater. Produktionen ökade och nu äter Dani ungefär 10 minuter pa varje bröst. Mitt tips är att köpa den billigaste enklaste bröstpumpen (jag har medela) och pumpa lite för hand sa ökar produktionen.

Hur mycket ersättning drack Dani vid 2 mån ålder ungefär? Dani at mycket ersättning i början men sen ökade sakta bröstmjölksproduktionen och vi drog sakta ned pa ersättningen.. Googla ersättning, barnets vikt och hur manga mal. Det finns ett sätt att räkna ut hur mycket barnet behöver... Har tyvärr inte info här: skickar den om nagra dagar...



Hur länge åt Dani ersättning?

Dani at sista gangen ersättning kvällen vi kom hit, till Spanien - sen dess har amningen fungerat perfekt! Har t.o.m för mycket mjölk nu och läcker rejält. Speciellt pa natten da han sover längre än hans normala tre timmars intervaller...



Eller hur känner du? Jag ville sluta amma, grät, fick mjölkstockning... Dani var hungrig och skrek. Brösten gjorde ont. Vi gav Dani för mycket ersättning och han gick upp för mycket för fort i vikt. Han väger nästan 1 kg mer än han "borde"... Bröstet är även tröst men Dani vill äta alltid, hela tiden sa jag använder nappen för att söva honom annars kräks han bara upp allt. Mitt tips är. ät mer kolhydrater, ta de lugnt. Sov. Pumpa! och ta en vecka da du bara tänker pa att öka produktionen, det är prio 1. Det tog mig nästan tva manader att fa amningen att fungera...

Lycka till!

Kram

Postat av: mini

fina fina ni!

2011-06-10 @ 10:48:48
URL: http://mamamini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0