OUR DAY SO FAR

Foto: Blommor och sovande bebis på balkongen

Just nu sitter jag och njuter av en kopp kaffe på balkongen.
Ellie sussar kvar i vagnen. Hon har sovit lite över två timmar. Det är hennes långa nap på efter middagen det.
Fast idag kom den lite senare än vanligt.
Två timmar nap är länge för min lilla fröken. Hon sover verkligen så gott just nu ser jag.
Min lilla (eller stora blir det ju) kärlek, vad jag älskar dig.
Idag har vi strosat runt i det fina vädret. Det är ju så fruktansvärt varmt ute så vi har mest hängt vid fontänen på Vasaplatsen för Tindras skull. Hon badar så gott i den. Mina två stadsbarn får ju hänga på såna platser...
Har också suttit och tittat på hur två killar dansat på Avenyn. Hip hop tror jag... Duktiga var dom i alla fall.
När vi satt där på bänken,( Ellie låg i vagnen och sov, ibland fick jag trycka in nappen igen som hon spottar ut och börjar grina, och Tindra låg i skuggan med sin vattenskål som jag alltid har med mig) så kom det fram tre människor och prata med mig.
Först kom en ung kille som jobbade för Amnesty. Blev att vi pratade massvis om hans familjs hundar och om Tindra inte om Amnesty. Sen kom en äldre dam fram som först suttit på bänken bredvid med sin man och tittat på oss. Dom var säkert upp i 80 års åldern. Hon tyckte det var så gulligt av mig att tänka på min hund så och ta med vatten skål. Sen började hon berätta om sina två katter som hon var tvungen att avliva. Hon började gråta då hon berättade det. Så söt.
Sen kom en medelålders man fram (inget äckel nu) och bara sa:
-Du är en väldigt fin mamma ser jag. Och så är du väldigt vacker.
Oj oj oj.... Först kvalitets morsa och nu fin mamma.
Snart kallas jag la Milf också...
I morgon tänkte jag vi skulle promenera ända ut till Billdal. Får mamma och Tindra en rejäl walk. Det är ett väldigt bra promenad stråk dit ut. Har cyklat dit flera gånger.
Får se hur det blir.
Nu väntar vi in Klas som är på väg hem från Köpenhamn.
By the way: Har ställt min pelargon på balkongen nu istället. Alldeles för varmt i lägenheten för den. Så hoppas den hämtar sig lite nu.

Kommentarer
Postat av: Evelina - BF 5 juli

Å det är så härligt när människor kan komma fram till än och säga dessa fina ord istället för att bara bära dem inom sig. Man blir så glad :)

2011-06-29 @ 22:33:39
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: emma

Härligt att hon sover i vagnen! :) BRA Ellie!



Ska också skaffa mig ett par nya joggingskor så jag också kan bli fit. ;) då kan vi gå ihop sen..



Ha en go kväll!

kramis

2011-06-30 @ 16:09:28
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0