THIS WEEKEND

Ellie var jätte snäll under vigseln på bröllopet vi var på i lördags!
Hon tittade med stooora ögon på allt och lyssnade med stoooora öron.
Brudparet var så fina och vi önskar dem all lycka!
Klas stod med Ellie längst bak i kyrkan nära utgången ifall hon skulle börja skrika.
Hon började åma sig och grimasera så klart när jag tog över och skulle hålla henne.
Då fick vi gå ut snabbt för precis då skulle utgångsmarshen börja.
Sen var det mingel och champagne på terrassen med havet runt oss.
Vilket perfekt väder dem fick på sin fina dag!!
Ellie sov en del i vagnen men mest fick jag gå och bära på henne. Sen blev Ellie hungrig (vid åtta/halv nio på kvällen var detta) och middagen hade inte börjat.
Vi gick iväg så jag ammade men hon slutade inte vara cranky efter hon ätit heller. Hon är ju väldigt hungrig på kvällarna och kan bli övertrött, sen var hon ju inte hemma så det måste påverkat. Gick verkligen inte lägga ner henne i vagnen.
Vi valde att åka hem helt enkelt.
Jag skulle inte kunna gå och sätta mig till bords bland massa högljuda människor när hon var sån.
Sen så hade jag aldrig kunnat äta med henne i famnen heller..
Man blir ju lite utanför när man inte kan dricka och festa som dem andra, vi var ju trots allt dem enda med
(nyfött) barn där. Men jag kan tänka mig vad roligt dem måste haft sen hela natten lång.
Ellie skrek sen i bilen och jag var vrålhungrig när vi satte oss i bilen.. Vi fick först stanna och byta blöja på henne för hon bajsade. Klas svängde in på en busshållplats la henne stressat på passagerar sätet och körde hela grejen.
Sen när hon sitter i bilstolen ser jag att han satt hennes strumpbyxor bak och fram. Vilket skratt anfall jag fick.
Sen fick vi stanna igen så jag fick amma.
När vi kom hem vid halv elva/elva tror jag klockan var slockna vi på soffan ammandes.
--
Igår Söndag hade vi gammel farmor på besök. Roligt att vi fick fotat henne med Ellie i famnen. Inte alla barnbarnsbarn som får uppleva sin gammel farmor eller gammel mormor!
--
I helgen har vi märkt sådan utveckling på Ellie. Hon vrider sig efter ljud och följer oss med blicken. Hon älskar att ha ögonkontakt med oss och se oss sträcka ut tungan eller göra roliga ljud till henne.
Hon skrattar för fullt, jollrar och "pratar".
Hon sparkar med armar och boxar med armar och händer. Sen har hon upptäckt sin hand och tumme som hon suger och slickar på frenetiskt. Hon kommer nog suga på tummen tror jag snart... För hon gör ju de nu bara att hon inte fattat att tummen skall vecklas ur handgreppet.
Så härligt att se sin lilla bebis utvecklas till en liten person!!
Älskar dig så min lilla skatt.

Btw: Alla foton tagna med Iphone


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hon är så fin och vad mysigt med bröllop. Med barn måste man nog lära sig att kvällarna inte blir som man tänkt sig, men tycker att ni gjorde helt rätt i att åka hem. Hoppas att ni har haft en fin måndag. Kram

2011-06-13 @ 17:22:55
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Fina fina Ellie!!!!

kram

2011-06-14 @ 11:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0