DAGENS BEBIS

Foto: Ellie

Ellie älskar sova på mage. Och i vagnen så får hon oftast ligga på mage och sova för hon verkligen avskyr åka vagn på rygg.... Hon tycker ibland det är roligt att ligga och titta på mobilen som dinglar eller ibland drar jag ner suffletten så hon får titta på träden. Men det är bara en liten stund sen blir hon grinig och uttråkad. Tror hon kommer älska sitta i sittdelen sen och titta framåt och inte på mamma. Kanske jag som tråkar ut henne?? :-)
Hon älskar sitta och titta framåt i pappas famn. Hon älskar verkligen titta runt.
Men ligga i vaket tillstånd på mage däremot hemma på en filt är inte lika roligt... Bara sova på magen..
Och jag vill ju gärna att hon ligger på mage så hon kan öva på att lyfta huvudet.
Är det någon som har tips på vad jag kan göra så hon tycker det är roligt att ligga på mage i vaket tillstånd?
Jag har försökt lägga roliga gossedjur eller saker som skall intressera henne men ack nej.
Tips tack!!
Nu ska vi ut på vår morgon promenad i det varma hääärliga vädret.
By the way: Body: Zara Byxor: H&M

Kommentarer
Postat av: Jessika

Alva var precis likadan hon ville ibörjan absolut inte ligga på mage, men eftersom hon alltid krävt närhet så prövade jag att lägga henne på min mage. Och det gillade hon. Att lyfta huvudet o titta på mig :)! Sedan blev det inget problem med att ligga på golvet heller! Hoppas du får en härlig dag i solen

2011-06-29 @ 12:36:26
Postat av: Rebecca

Nopp mina gillade inte att ligga på mage, gillar hon ljud? Kommer inte ihåg vem av mina som bara ville lyfta huvudet när jag la en speldosa framför. Måste varit Rasmuz för Thea satt väldigtt tidigt i sin bumbo. Tänkte på dig och Gittan idag när jag och barnen var och badade på Sillvik:) Kram

2011-06-29 @ 21:29:15
Postat av: Hanna - Mamma till Noelle

Själv har jag en dotter som endast vill ligga på magen. Hon total vägrar att ligga på rygg, det går bra med babysittern ibland men babygymmet tycker hon inte alls om. Är lite krångligt på nätterna eftersom att de ska sova på rygg.

2011-06-30 @ 14:46:58
URL: http://hannagerebrant.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi är tyvärr dåliga att träna Vilja att ligga på mage, så jag har inga bra tips. Vi ska skärpa oss på det här hemma. Hoppas att du får några bra tips. Kram

2011-07-02 @ 11:23:14
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0