ROADTRIP

Foto: Jag och min lilla docka till dotter.

Idag har vi åkt på små roadtrips, ätit picknick och haft de mysigt!
Först åkte vi uppåt i landet och besökte Nääs fabriker, Bomullsfabriken (dom hade 50% på nästan allt)
och Nääs slott. Jag älskar historia och miljöer i 1800 tals anda.
Stunden ovan var såå mysig tills jag skulle ta på Ellie henne sin för stora solhatt.
Då var det inte roligt längre tyckte Ellie... Hon avskyr när jag tar på henne solhatt eller mössa.
Sen åkte vi nedåt i Halland och besökte Valinge i Varberg och tittade på en grej.
Ellie har börjat greppa saker nu. Hon greppar gärna sin snutte och tar den mot munnen. Jag undrar om jag kan köpa små bitringar nu till henne. Jag tror det är lite tidigt egentligen men varför inte testa?
Hon tuggar ju rejält på sina knogar och dräglar som en gnu.
När kan det börja klia i tandköttet för tänder egentligen? Känns ju väldigt tidigt i 3 månaders åldern...
Har hyrt Svinalängorna och tänkte titta på den nu. Skall jag vara beredd på gråtattack?

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej söt!! Ida fick sina 4 första tänder när hon var 4 månader! Finns jättebra bitringar som du kan lägga i kylen så svalkar de skönt om det kliar i tandköttet på henne!



Måste säga att ni är makalöst fina ihop du och ditt lilla underverk! Hoppas att ni kan komma hit på en grillning i sommar Marika!!



Kramar från Linn

2011-07-10 @ 23:09:16
Postat av: Maria

God morgon :-)

Som Linn skrev så får ju vissa barn sina tänder väldigt tidigt och om inte annat så gillar de ju absolut att stoppa in allt i munnen så jag skulle köpa bitring om jag var du :-)



Låter väldigt mysigt med roadtrip!

Nääs slott är så himla fint men jag som är så spökrädd tyckte det var lite läskigt.. ;-)



Ha en fin dag!!

2011-07-11 @ 08:40:05
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: mamsen

Va härligt det ser ut.. önskar få med er ut till öarna om det blir fint nästa helg.Längtar efter att nuffa på Ellie.

2011-07-11 @ 13:38:14
Postat av: Anonym

Teodor fick sina två första tänder då han var tre månader så som de andra säger, en del är väldigt tidiga :)



Kram

2011-07-11 @ 19:28:55
Postat av: Sandra

Så fina ni är. Vi köpte bitring till Vilja för ett par veckor sedan, två väldigt små. Hon tycker att de är lite konstiga att bita på, men de fungerar ibland :) Vi var på BVC i dag och sköterskan sa att det är normalt att de börjar redan nu med att äta på händerna och dregla även om det är ett tag till tänderna kommer. Ha en fin kväll. Kramar

2011-07-11 @ 23:04:52
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: madeleine

härliga bilder!! mamma-dottermys!! det där solhatt-möss-problemet känner man ju igen........

kram

2011-07-12 @ 07:37:25
Postat av: Janni - Mamma till Emilia ♥

Underbara bilder! så söt hon är!! Emilia fick sina två första tänder när hon var bara 4 månader så det kan absolut va pågång!! bitringar är jätte bra och en rolig leksak också!! kram kram

2011-07-12 @ 20:57:23
URL: http://jhfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0