älskade dotter

Foto: Ellies namn finns nu på vaggan


Foto: Namnmössan vi vann hos Janni.
..
Idag har jag äntligen fixat Ellies födelseannons som kommer i GP.
Däremot har jag fortfarande inte fixat inbjudningarna till dopet!
Skall försöka fixa detta under dagen då det ändå är tråkigt väder...
Dopklänningen väntar vi hem också. Vi har en jättefin dopklänning som går i släkten på mammas sida.
Min älskade mormor gjorde denna dopklänningen till alla hennes barn barn, för att vi skulle kunna använda den till våra barn.
Alla mormors barn barn barns namn och datum är in broderade på klänningen. Hon hann uppleva en bunt av sina barn barns barn..
Så nu skall mamma ringa min kusin (jag har btw så många kusiner att jag tappat räkningen)
så vi får hem klänningen.
Vore ju jätte tråkigt om inte Ellie fick använda den. Vet att mormor skulle vilja det jätte mycket!
Min fina mormor där uppe i himlen.
Hon dog 1:e advent år 1992 då jag var 12 år.
Då vi rensade ut hennes lägenhet så hittade vi julklappar hon tänkt ge oss den julaftonen.
Hon hade målat en fin tavla till mig med en vas med rosa rosor i.
Jag har ärvt min enorma kärlek till rosor av henne. Gud så jag grät när vi hittade den.
Så ledsamt att jag inte hann få den personligen utav henne.
Men jag är oerhört glad att hon hann måla den! Nu fick jag så dåligt samvete att jag inte har den uppsatt på väggen... Skall rama om den och ha den i Ellies barnrum. Lovar!!



Kommentarer
Postat av: emma

Vad fint! Hoppas ni får tag på den. :)



nu tror jag du kan se bilderna på min blogg!



ha en go helg!



kram

2011-07-15 @ 17:36:30
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Maria

Åh ... jag börjar nästan gråta då jag läser om din mormor. Min fantastiska mormor gick bort för bara några månader sen..den 25 november.

På julafton ringde min moster mig och ville jag skulle komma förbi henne.. när de gått igenom mormors saker så hade de hittat några få julklappar, en av dom var till mig. En grytvante med GodJul text, inget hon gjort själv men den var till mig från henne.. usch vad jag grät. Men jag är så glad över den sista gåvan..



Kul med födelsennons.. den ska jag hålla utkik efter :-)



Kramar!!

2011-07-15 @ 19:04:43
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Sandra

Så mysigt med en dopklänning som går i generationer. Vi använde en som Viljas pappa, hans bror och Viljas kusin är döpta i. Får tårar i ögonen när du skriver om din mormor, min är fortfarande kvar hos mig och jag kan inte tänka tanken att hon en dag inte kommer att finnas :(

Vi har inte satt in någon annons i tidningen ännu skäms

Kram

2011-07-17 @ 22:19:27
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0