lite smått till den lilla lilla

Foto: av mig
Idag fick jag hem ett paket med dessa små kläder.
Det är så himla roligt att köpa bebis kläder!
Pyjamaser har jag inga shoppat ännu. Det är tydligen "it" plagget som kommer användas flitigt och
det räcker tydligen inte med en eller två. Så det måste inhandlas!
I kväll är andra kvällen i rad som jag legat och läst om förlossningsarbetet samtidigt som jag lyssnar på cd:n ur boken "Barnkammaren". Min favorit är "Idas sommarvisa". Den är så söt och jag får sådana barndomsminnen.
Bebisen sparkar för fullt i magen då jag sjunger med. Är det bra tecken tro?
Kommer h*n känna igen visorna sen när jag spelar och sjunger dem? =)
Läsa om själva förlossningen kommer jag få göra några gånger... Jag kan inte alls komma ihåg alla dessa termer, bedövningar,  och faser och grejer som händer/kan hända..
Snart börjar iofs föräldragruppen. Efter den kanske jag blir expert på allt? Eller?
Konstiga är att jag varit livrädd hela mitt liv för själva förlossningen men nu så tänker jag knappt på den.
Jag har bara gett mig f*n på att klara av det helt enkelt.
Snart börjar också "magplasket", det ska bli så kul!!
Men nu blir det bums i säng. Känner mig lite krasslig faktiskt...
Natti natti!
By the way: Vecka 29 (28+0) i morgon

Kommentarer
Postat av: Bella

Godmorgon!

Jag har gått de två första ggr på föräldragruppen på kunghöjd och det man lär sig är att (nästan) allt är normalt;)

Jag tror inte man behöva kunna så mycket, kroppen vet vad den ska göra. Det handlar nog mer om att ha stöd från sin partner, någon som kämpar med en... att dela in förlossningen i delar, med delmål!



Åh, alla bebiskläder är så underbart små... Längtar!

Postat av: anna

Förlossningar är på samma gång det värsta och det finaste man kan vara med om :) Och när man väl ligger där med bebisen på bröstet och känner kärleken välla upp i kroppen som aldrig förr då glömmer man all smärta och det finns ingen finare stund än just precis då.

2011-01-19 @ 08:55:43
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: marika

Bella- Vad kul attd u varit på dem två första i Kungshöjd redan! Hur var det mer tycker du? Klas kan inte vara med andra gången då han är ute och reser, men det funkar väl att gå själv? Då kanske vi till och med har samma barnmorska? =)



Anna- Jag tror det kommer vara precis så som du säger! Värsta och bästa man kommer uppleva. =) Men jag längtar. Blev tårrögd när jag såg bilder i boken från en förlossning när partnern kramar om mamman som ligger där och kämpar och syrgasetuben över munnen =)

Postat av: Matilda

Hej, just nu har jag en veckans blogg tävling på min blogg, den avgörs imorrn, torsdag, och vinnaren länkas i ett inlägg och högst upp i min meny i 1 vecka :) Hoppas du vill va med :)



Anmäl dig här :



http://muttiz.blogg.se/category/veckans-blogg.html

2011-01-19 @ 12:08:07
URL: http://muttiz.blogg.se/
Postat av: anna

Det är ju det allra viktigaste då man föder, att man har stöd i sin man brevid sig, det behöver man. Din bror var grym på det, coollugn, rutinerad som han ju är :P När jag hade som mest ont höll jag hårt i honom och han nästan vaggade mig lite lätt, sa hur duktig jag var, hur mycket han älskade mig och att han längtade att se vårt kärleksbarn, sånt jag behövde höra då. Mina andra förlossningar har jag inte haft det, varken den kärleken med deras pappa eller stödet och även det varit fina upplevelser för att jag fått två undebara barn så slår Willes förlossning allt på grund av R <3

2011-01-20 @ 21:46:24
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag går hos Anette Granhag. Tycker jättemycket om henne;) De är även hon som leder min grupp.



Första gången fick vi (blivande mammor) och (blivande pappor) dela upp oss i två olika grupper och prata om vad vi ville veta mer om. I vårt fall, förlossning, värkar, smärtstillande, profylax, BB-tiden och första tiden med bebisen...

Andra gången fick vi se en förlossningsfilm. Som ändrade min uppfattning om förlossning. Såg hur viktig partnern är som stöd, tröst, hjälp etc (Lite som Anna skriver ovan)

Sista gången får vi besök av BVC o en psykolog...



Det var lite pinsam tystnad och jag tror många inte vågade ställa frågor för att inte verka... dum?... men jag tänkte shit samma så jag frågade nog mesta jag undrat över;)



I var bara med första gången så jag ska/gick dit själv båda sista gångerna. Inga problem;) Det är fler som kommer ensamma, nån gång...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0