KÄRLEK I MASSOR


Foto: av Klas på oss sovandes i soffan


Det är en väldans massa mys, ammande och mycket lära känna vårat lilla gryn Ellie här hemma.
Det är ju fantastiskt sommarväder utomhus och jag är jätte glad för alla som kan vara ute i solen och njuta av påskhelgen.
Men jag ligger faktiskt hellre här och myser med min lilla tjej...
Kärleken är oändlig.
Sen så har jag så fasligt ont fortfarande efter förlossningen så jag stannar hellre hemma.
Fått en fantastiskt bra bok av min pappa och Veronica som jag läser. Det är den HÄR.
Och där i finns det bland annat övningar man kan göra för att komma igång efter förlossning.
I boken finns all information från när du blev gravid till att barnet blir flera år gammalt!
Tips till er som är gravida eller redan har fått en liten nyfödd.
Men visst längtar jag tills den dagen kommer då jag kan ta rejäla långa power walks igen!
Men jag tror kroppen behöver sin återhämtning och sin tid, det är viktigt att lyssna på kroppen!!
By the way: Jag märker att jag har fått mycket mer besökare på sista tiden. Ställ gärna frågor om ni har några så svarar jag så gott jag kan här i bloggen i ett inlägg. Ni kan maila mig på [email protected] eller skriva er fråga här i kommentarsfältet.

Kommentarer
Postat av: Emma

Visst vill man ut. Har vågat mig ut två korta stunder men kroppen är ju mör. Funderar på att skriva en förlossningsberättelse i bloggen. Ska du göra det?



Sköt om dig! Kram



Ps. Wow för oss som gjort en sån bedrift att föda barn.. :)

2011-04-25 @ 19:55:27
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Tanja

Jag är en av dessa nya läsare av din fina blogg! Kommer faktiskt inte ihåg hur jag hamnade här (googlade väl något om graviditet) men jag gillar verkligen din blogg! Då jag är gravid i vecka 34 är det fantastiskt att få tal del av er resa. Hur som helst har jag ingen fråga - ville mest säga hej och att jag gillar din blogg. :-)

2011-04-25 @ 20:50:59
Postat av: Elle

Men gud vilken underbart söt liten flicka du fått!! Alla min varmaste gratulationer och all lycka till er! Åh, vad underbart...

2011-04-25 @ 22:21:51
URL: http://www.kviddevitt.blogspot.com
Postat av: Sandra

Det är den finaste kärleken av alla. Du gör rätt i att bara vara inne och mysa och återhämta er. Den boken är jättebra. Köpte den på bokrean.

2011-04-26 @ 11:39:33
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Maria

Du gör verkligen rätt i att lyssna på din kropp..

Tänk såhär.. det är bara denna tid du /ni får till lugn och ro och återhämtning.. njut av den och ta till vara på den.

Det är bara efter första förlossningen du får tid till att verkligen vila.. nästa gång har du en storasyster Ellie som livar till det hemma hos er ;-)



Kramare till er!!

2011-04-26 @ 18:36:12
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Camilla

Sååå mysigt ni har det Marika, hon är verkligen jätte fin!

Ser fram emot en fika med er i solen när ni känner er redo för det =)

Stora kramar

2011-04-26 @ 19:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0