DAGENS PROMENIX

Ser ni vilket stadigt tag jag har om vagnen? :-)


Åh vad skönt det var att komma ut lite idag!
Klas lät mig springa in på H&M bland annat och shoppa mig lite som ett amningslinne tex.
Träffade också Maria och hennes lilla Andrea, (3 dagar yngre än Ellie).
Så roligt att vi har två tjejer båda två! Tänk vad kul för dem sen när dem kan leka!!!
Ellie vaknade fler gånger än vanligt i natt och ville ammas.
Hon har varit väldigt ledsen och gnällig några dagar så vi har misstänkt magknip på henne.
Så fick tips på att köpa Minifom droppar på Apoteket.
Och nu har hon fått dessa droppar två gånger innan amning idag (skall ges innan alla måltider)
och jag tror nog minsann jag ser lite resultat, för nu efter andra amningen så somna hon med en gång.
Det har hon inte gjort annars...
Vi går omkring och vaggar henne fram och tillbaks på golvet. Spelar barnkammarens visor och sjunger för henne.
(Det fungerar faktiskt)
Hon är en väldigt pigg tjej (sa barnmorskan från BVC också som besökte oss i hemmet igår).
(Men det kunde jag säga redan då hon låg i magen att hon skulle bli.. :-)
Får se om gnällandet beror på magknipet och att dessa dropparna lugnar magen lite på henne.
Hon sov i alla fall under hela vår promenad och det var ju skönt för henne.
Pappa Klas får äran att byta blöja och klä Ellie för det mesta.
Och jag smyger oftast och tittar på dom och kan inte motstå att le. Jag älskar synen av dem två tillsammans.
KÄRLEK

Kommentarer
Postat av: emma

fina ni är! :)

Leia är vaken flera ggr per natt och vill äta, det finns inget stopp..

Hoppas Ellie blir bättre snart.



Kram

2011-04-27 @ 19:17:48
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: mini

fina ni! ville undrade när jag visade bilderna på ellie för honom om hon tycker om nellis små fåglar och speldosa? :) kramar från oss!

2011-04-28 @ 09:21:47
URL: http://mamamini.blogg.se/
Postat av: marika

emma- tack!!!



mamamini- du kan hälsa ville att ellie är jätteglad!!

Postat av: Sandra

Jag har hört talas om de dropparna och de verkar verkligen fungera på många.

2011-05-01 @ 05:45:40
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0