BB-väskan

Foto: av mig

Sitter och tittar på "den oförglömliga elefanten", ett naturprogram om elefanter.
Och jag sitter och gråter. De är så fina djur. Herregud vad snälla och söta dem är mot sina
nyfödda och deras barn.
Och vilken kärlek och gemenskap dem har i sina flockar.
Och så finns det då dem dör av torka eller då när idiot människor skadar dem... usch...
Jag, djur och barn... Blödig!!
--
BB-väskan:
Men nu till er som fött barn.
Jag vill ha alla era tips på vad jag ska packa ner i BB-väskan.
-Vad hade du med dig som du är oerhört glad över att du hade med dig?
-Vad hade du inte med dig som du önskar du hade haft med dig?
Etc.. etc...
Jag vill ha alla era tips!!!
Give me!

Kommentarer
Postat av: angie

Här kommer Angies förslag! ;) Detta missade jag med Elvin & var glad att jag tog med när Herman föddes..

- Tofflor eller varma sockar.

- Myskläder

- Morgonrock eller lång kofta att ha över den mindre snygga vita & genomskinliga "sjukhusrocken" man får ha på sig.... ;)

- Kläder till bebisen hade du ju redan lagt fram så fint!



Kommer säkert på nåt mer sen!



Puss min fina Marika! Hörs i dagarna igen!



Love Angie

2011-04-04 @ 19:11:33
Postat av: Moa

Mitt tips är om du ska använda lustgasen att packa ned en burk med vaselin för att smörja in näsan med.... Lustgasen torkade ut slemhinnorna totalt och jag fick sår i hela näsan och det tog lång tid att läka... Sedan ett par långa strumpor- skönt att ha på sig för att inte känna sig allt för avklädd.....

2011-04-04 @ 19:40:22
Postat av: Dijana

Jag kräkte upp allt jag hade ätit förutom salta kex. Det stannade nere av någon anledning:).



Annars är där inget som är så akut, du kommer få allt du behöver och har du glömt något kan din sambo säkert springa ut och köpa det.



jag vet inte om du har planerat att ta smärtlindring?? Jag tog inget och ett tips är att du badar (om du har tid till det) det underlättade jätte mycket.

2011-04-04 @ 19:40:42
URL: http://littleoneinmyheart.blogspot.com/
Postat av: emma

Jag har fått tips att ha med eget mjukt toapapper, egna bindor, massa mat, godis, dricka osv..

Packa på nu! :) Min är i princip färdig...

2011-04-04 @ 21:29:26
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: Malin

Hej gumman! Nu är det inte långt kvar!!! Vad kul att du bloggar igen, jag har helt missat att den var igåmg. Jag hade med mig en ny mysdress. Kändes väldigt lyxigt att ta på sig något nytt efter den där efterlängtade duschen. Sen hade jag alltid amningslinne. För att slippa dra upp och visa magen. Egen filt till bäbisen och som dom andra säger varma sockar eller tofflor... Lycka till, det kommer att gå kanon. Mina två förlossningar var hur lätta som helst! Det kan vara skönt att höra... Stor kram! Malin

2011-04-05 @ 09:18:35
Postat av: Sandra

Oj, jag tog med mig alldeles för mycket. Dels eftersom man blöder så mycket, så använde jag landstingets kläder till strax innan vi skulle åka hem. Däremot var det skönt att ha med sig egna hudvårdsprodukter. Samt en amningsbh. Till bebisen är det viktigt med en hjälmmössa och en mysig filt. Kamera får ni inte glömma :)

2011-04-05 @ 10:09:05
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: marika

Sandra- Tack! Blödde du mycket när du kom hem också? Vilka bindor/blöjor använde du?



Malin- Hej!! Och stort tack för dina tips! Maria sa att hon pratat med dig om detta innan :) Bra tips!! Jag har packat ner också eget schampoo/balsam o handduk för den efterlängtade duschen. Skönt o höra att dina förlossningar gick bra! Jag börjar bli rejält nervös..



Emma- Ja detta med toapppaer sa Maria igår att hon också hört. Massa mat? My god som vad? Tips? Ballerina kex som solsidan? :)



Dijana- Tack för dina kommentarer. Det där med smärtlindingar har jag tankar om men kommer nog få bli som det blir.



Moa- Åh aldrig hört nån om de där med vaselinet? Tack för tipset.



Angie- goa angela, alla dina tips har jag följt :)



Postat av: Lindsey

Det börjar dra ihop sig Maxxan... Så spännande!!



En sak som jag inte hade med mig när Max föddes var våtservetter till bebisens rumpa. Det trodde jag fanns på bb, men det gjorde det iafl inte på borås bb.

Vi fick torka hans lilla rumpi med hårt blött papper och tro mig, första bajsningen är seeeeg... (kommer du märka). I Majas BB väska var det det första jag la i :)

Amningslinne är ett måste. Jag har bott i mina i över 6månader nu. De från Lindex är enligt mig bäst.



Ååååh lycka till. Vill ha sms snart att h*n är här!!!

Puss och kram

2011-04-05 @ 11:22:25
Postat av: marika

Linda- ok!? Men gud nä våtservett tror man ju finns. Packar ner de då :)

Känns som jag packat en weekend bag nu.

haha

tack för dina fina tips!

Klart jag messar er när bebisen kommit!!

Åh längtar nu Linda och ha en liten i famnen som du har!



kram!!

Postat av: Bella

Läste igen tidigare kommentarer. Jag var glad över min kofta att ha över sjukhuskläder, tofflor och filt och mössa till Dani. Han låg naken med blöja på mitt bröst första dagarna...

På mölndal fick man två paket med bebisblöjor, våtservetter, strumpor, en mössa, leksak och massor av information. Ja, ta med tjocka bindor. Jag använde sjukhuset men det beror på hur mycket avslag man har. Nått till torra läppar. Godis, snacks eller likn. Sjukhusmaten är inte gourmetmat precis! Be din kille "smuggla" in nått du är sugen på...

Spännande!!!

Postat av: Mammans Dagbok

Ta hellre med för mycket saker än för lite :-) Alltid finns det något man saknar. Med min första hade jag inte med så många amningsinlägg och det saknade jag verkligen.

Och det där med att vara blödig känner jag igen, jag kunde börja lipa om jag så råkade trampa på en myra ;-)

Kram

/kristine

2011-04-05 @ 15:08:23
URL: http://mammansdagbok.blogspot.com
Postat av: sofie

åh så mycket sött!! :)

Det är verkligen dags för dig snart, va kul!



Du är verkligen jättefin och det strålar om hela dig!



lycka till med allt!!

2011-04-06 @ 15:09:17
URL: http://sofiemylouise.blogg.se/
Postat av: marika

bella- jag har hört att man får ganska bra med saker på BB. Och det borde inte vara stor skillnad på Östra och Mölndal right?

kristin- jag har packat ner ALLT, jag e exakt sådan att jag kommer annars ångra de jag inte packade ner... :)

sofie- TACK SÅ HIMLA MYCKET!!! åå vad fina ord. tack tack

Postat av: Erika

grattis till att du ska får barn! ett helt nytt kapitel i ditt/erat liv :o)

nu ska jag inte skrämma dig, men jag var inne 40 tim på BB och ingen mobilladdare... men det är inte vanligt att det tar så lång tid. :o) därför kunde vi bara ringa min mans föräldrar sen dog mobilen och laddare hade de inte på Östra i alla fall.

jag födde på Östra innan de renoverade och tyckte det kändes bra för då var det i alla fall mest enkelrum. skönt att slippa dela då man inte är sig själv riktigt. och var beredd på baby-blues efter några dagar... har nog aldrig kännt mig så värdelös och lipig som då, det var som om känslorna satt utan på kroppen! men det går över :o)



lycka till! det kommer att gå bra, bara lyssna på barnmorskorna och din kropp.

2011-04-07 @ 21:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0