ALBUM

Foto: på mig- Parga Sommar 2010

Vilket väder vi haft idag!! Jag har varit ute verkligen hela dagen idag, förutom då vi var hemma hos mamma och grattade hennes man M som fyller år idag. Och nu kom jag precis hem från en 1,5 timme lång promenad som var helt underbar.
--

Nu sitter jag och kollar igenom alla bilder på datorn och samlar ihop favoriterna i en mapp som jag kallar "framkalla".
För nu är det dags att göra fotoalbum!
Det är ju så tråkigt att ha alla bilder på datorn. Och våran dator är inte den stabilaste just nu. Jag skulle gråta ihjäl mig om alla bilder försvann.
Det är ju också en väldigt speciell känsla att bläddra i ett foto album och läsa den handskrivna texten under alla foton med förklaring var man är eller vilket datum.
Jag vill ha album så min barn sen kan bläddra i dem. Så som jag själv gjorde. Jag älskade titta igenom alla album man hade med bilder på alla i familjen. Och i tonåren gjorde jag mina egna album.
Jag planerar att ett album skall det bli med alla fina kort från vår semester i Parga nu i somras när vi firade vår 4 års dag till exempel. Tänk att då satt Klas i vatten brynet och så vände han sig om och tittade på mig där jag låg i min solstol och så sa han:
-Tänk när det sitter en liten Ellie här bredvid mig...
Lite mer än en månad senare var jag gravid.
Och nu är vi här, och väntar vi bara på att vår lilla bebis skall bestämma sig för att komma ut till oss.
Åh vad jag längtar efter dig.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker också bättre om fotoalbum och ska börja framkalla bilder på lilla tjejen, så att det är hyfsad ordning. Vi kopierade massor av bilder till en extern hårddisk i går.

2011-04-11 @ 09:21:30
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0