baby reading

När jag berättade för en av mina bästa vänner att jag är gravid så lånade hon mig massa gravidtidningar och böcker, (hon fick barn för cirka fem månader sedan). Hon är en underbar vän!
Och tänk att jag idag väljer en Mama tidning eller Gravidbibeln framför Elle eller Vouge när jag själv står vid tidningshyllan i affären.
Vänta Barn - denna boken fick jag däremot av min barnmorska då vi skrev in oss i vecka 9. Här i finns all fakta om graviditeten, förlossningen, amning etc.
Namnguiden, däri finns det galet många namn från hela världen, men inget namn intresserade mig alls. (jag har läst igenom hela). Flicknamn har vi haft sen länge (sen innan vi visste om att vi skulle ha barn) och det blir nog det namnet om det kommer en tös. Pojknamnet vi funderar på var det faktiskt Tantjohannas sambo som kläckte till oss.
Blev ni nyfikna nu på vad det är för namn vi funderar på?
Du ska bli pappa- Jätte bra bok för alla blivande pappor! Jag tycker den är grymt bra själv att läsa i. Lättläst.
Mammapraktika- I denna boken följer jag fostrets utveckling varje vecka och hur jag och min kropp påverkas
vecka för vecka.
Och jag kan meddela att det är +3 kg på vågen än så länge..
By the way: Jag har gått halva graviditeten nu= 20+1 dagar (vecka 21).


Kommentarer
Postat av: LissenTo

Lycka till med graviditeten!



Ha en skön adventshelg.//Lissen

2010-11-26 @ 15:20:40
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0