charmy afternoon

Foto: unknown

Hittade denna bilden bland alla foton på datorn. Den har min (manliga) sambo sparat ner. Jag tror det är bordet han gillar. Jag tycker hela köket är så charmigt och ser helt underbart hemtrevligt ut.
Jag längtar längtar längtar till vi flyttar hem igen. För vi har massa projekt på gång! Och vi kommer få så fint!
Nu till nått annat. För jag e på skit humör och varning för svordomar! Jag hade en bra dag på jobbet men sen när jag skulle hem förstördes alltsammans.
Först och främst kräks jag på denna lägenhet vi bor i (ful är den, går sönder överallt, och grannkärringen röker som en -piiip-. Och så det luktar gammal äcklig krog på -90 talet i trapphuset.
Och inte minst att vi bor i denna tråkstad. Nu vet jag att ni är boråsare några av er som läser. Men just nu bryr jag mig inte. Och ni tycker antagligen jag är dum i huvudet som flyttade hit. Det får ni gärna tycka, för jag undrar hur i helvete jag tänkte med att bo här i 10 mån.
När jag i alla fall skall hem idag efter att jag varit inne på ICA efter jobbet.  Upptäcker jag att det spöregnar.
Jag stod säkert en kvart där med min väldigt jobbiga och tunga Acne väska som jag inte kan ha över axeln, tung matkasse och sen mitt paraply och försökte komma på hur jag skulle ta mig "hem".
Cykeln kan jag glömma. Jag har Converse och en liten skinnjacka på mig. Det regnar inte, himlen har öppnat sig och det är svinkallt ute.
Tror ni jag kunde hålla paraplyt över huvudet när jag har denna jobbiga väska och matkasse? Nej det gick inte, för då skulle min andra arm gå av. Bussbiljett med mobilen? Nä då är min värdelösa Iphone stendöd. Den var fullladdad i morse och legat i min väska hela dagen utan att jag rört den. Varför i helvete är den av?? Den har gått sönder är jag helt säker på.
Tar bussarna kontanter idag? Nej. Vill jag köpa busskort för att åka 5 hållplatser EN gång, en väg? Nej.
Bestämde mig efter ytterligare några minuter att be om att få låna en telefon på ICA så jag kan ringa taxi.
Taxin kommer. Jag hoppar in dyblöt och sätter mig. Andas ut och längtar hem.
-Jonsson? frågar chauffören. Nej jag heter för fan inte Jonsson!! Hoppar ur bilen och krånglar med kasse, väska och paraply. Ställer mig under tak igen och fryser halvt ihjäl. Då öppnas bildörren igen och chauffören ropar mitt namn.
Han tog fel.
Ah.. men va trevligt du kunde inte upptäckt det när jag satt i bilen??
Knör mig in i taxin igen, ännu blötare.
Sen var det någon skit match (vem bryr sig om Elfsborg förresten?) och tydligen så var det "ovanligt" mycket trafik enligt taxichauffören. No shit!?!! Körde säkert i 30 halva vägen.
Inte nog med det, då kommer lilla tåget också. Då fastnar vi där i flera minuter.
Mm vad billigt det blev med taxiresan.
Sen kommer jag hem till en påminnelse faktura på bordet, och som jag är väldigt nyfiken på att veta varför jag fått över huvudtaget? För jag har betalat in den jävla räkningen för snart två månader sen.
Jag var lite sur när jag kom hem.
Nu ska jag kolla på 3:e avsnitten av The Hills och The City och drömma mig bort. I need to get away, NOW!

Kommentarer
Postat av: Ferferi

Nej men fyyyy sicken sketdag. Ursäkta uttrycket. Hoppas morgondagen blir bättre! Och du. Jag har lämnat en liten present till dig på min blogg för dig att hämta upp! Kom över och ta emot den!

Hoppas du gillar den lika mycket som jag gjorde :)

2010-05-12 @ 20:38:13
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0