Flowers round my cup



Foto: av min sambo


Jag hittade några bilder från då K:s mamma och mormor firade mig då jag fyllt 30 år. Jag fyllde ju år då jag var i Istanbul och jobbade så det blev inget firande här hemma på min dag.
Sen blev de små kalas med familjerna men jag hade planerat att ha en fest också men det rann ur sanden och nu känns det inte alls aktuellt längre.
Men i alla fall när man fyller år i K:s familj så får man alltid blommor runt sin kopp. Det är något som jag ska föra vidare till våra barn. Det är väldigt fint och mysigt. Man känner sig lite speciell som man skall göra då man fyller år.
Jag fick bland annat denna tavlan i present som ni ser ovan. Det är den andra tavlan målad av Marja-Leena Montonen som jag fått av K:s mamma. Jag tycker om dem väldigt mycket.
Jag visste inte om denna konstnären innan jag fick min första tavla av henne. Den första tavlan ser ni HÄR.
Visst är det härliga färger i tavlan? Min svärmor sa att det såg ut som jag på tavlan som hoppar hopprep av blommor.
Att jag svävar då allt går bra för mig just då/nu. Och jag hoppas detta håller i sig...

Men jag kan stirra på tavlan och upptäcka små nya saker hela tiden. Det är ett sånt ro över den..

Hon är för go min svärmor. Hon hjälper oss alltid och ställer upp i alla väder.
Vi är oerhört tacksamma för att vi har henne.

Älskar dig A min lilla svärmor.

Puss!

Kommentarer
Postat av: anna

Tavlorna är alldeles underbara!!!

2010-07-28 @ 00:02:34
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Ferferi i Paris

Du tar så fina foton. Jag gillade också traditionen med blomman. Hmm... får man sno idén till sina framtida barn? :)

2010-07-28 @ 00:42:52
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0